Consulta
Fa temps que tinc ansietat i de tant en tant atacs de pànic, volia saber si això pot ser degut a una mala alimentació ja que també tinc insomni i no se el perquè, estic relaxada no prenc cafè no Coca-Cola i no se
Laura Centellas

Bon dia guapaaa! Primer de tot et vull donar les gràcies per contar amb nosaltres! M’expliques que últimament tens ansietat i atacs de pànic, i vols saber si pot ser degut a l’alimentació.
Jo et pregunto: Has realitzat algun canvi en els teus hàbits alimentaris? L’alimentació pot fer que estiguem amb menys energia i més inquiets. Però, així d’entrada, no et puc dir exactament quina és la causa de la teva ansietat. Encara que l’alimentació pot afectar al nostre benestar, no seria l’única causa. Tingues en compte que estem passant una situació de confinament i d’alerta sanitària que pot fer que siguem més propensos a tenir ansietat i dificultats per dormir. Si et preocupa, et recomano que et posis en mans d’un psicòleg que t’ajudi a entendre-ho i ha desenvolupar eines per fer-hi front.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda, et donaré unes pautes que et poden anar bé per dormir millor i rebaixar aquesta ansietat que ens comentes:
-        Intentar crear una rutina per abans d’anar a dormir, que ajudi al teu cap a saber que és moment per desconnectar i anar al llit.
-        Reservat les activitats més tranquil•les per les hores abans d’anar a dormir (llegir, escoltar música, fer esport de baixa intensitat, etc.).
-        Fas molt bé d’evitar les begudes estimulants.
-        Intenta distreure’t. Segurament, de forma natural, ja has utilitzat la distracció per gestionar l’ansietat. Pots començar per fixar-te en que quan tens ansietat, si centres la teva atenció en les sensacions del cos i els pensaments, aquesta augmenta. I, en el moment que centres la teva atenció en alguna cosa externa, aquesta disminueix. Intenta provar aquests dies en diferents mecanismes de distracció per veure quin et serveix a tu. Pot ser: cantar, parlar amb algú i centrar-te en la conversa, llegir, cuinar, etc.
-        No intentis reprimir les sensacions físiques (taquicàrdies, suor, tremolors, etc.). Moltes vegades tenim tendència a lluitar contra aquestes sensacions, i el que hem de fer és aprendre a conviure-hi. Si et centres en les sensacions físiques aniran en augment. No és una sensació agradable, però si esperes el temps suficient, poc a poc aniran disminuint.
-        Estableix una estona per preocupar-te. Busca un moment del dia en el que sentis que estàs més tranquil i més fort per poder dedicar una estona a pensar en les coses que et preocupen. I, desprès, desconnecta d’aquests pensaments fins al dia següent. Així, evitaràs pensar-hi tot el dia.
-        Parla’n. No acumulis tensions, ves desfogant-te poc a poc. Intenta expressa aquestes sensacions, les teves preocupacions a alguna persona de confiança.
-        Redueix el ritme. No passa res si no arribem a tot. Organitza’t i prioritza aquelles coses urgents i importants. I, evita acumular coses a fer, sempre pots delegar en les altres persones.
Espero que et sigui d’ajuda. Fins la pròxima!!
La Laura Centellas