Què estudiar...
No sé si aquí em podeu ajudar amb el meu dubte, però de veritat ho agraïria molt.
L'any que ve començaré 4rt d'ESO, i sé que és normal no tenir clar el que es vol estudiar. Jo tinc clar el que vull ser: actriu de cinema/TV. Però, pel que sé, a 4rt d'ESO em donen a triar un poc entre ciències (biologia i FiQ) o humanitats i socials (economia i llatí). I no trobe a cap lloc què és el que es necessita (d'estudis) per ser actriu, no de teatre.
(Estic anant a una escola d'interpretació davant de la càmera)
He vist el batxillerat d'arts escèniques, però crec que està més orientat a la interpretació dramàtica, de teatre.
També m'he informat sobre un grau universitati d'actuació, però em passa el mateix.
Les meves preguntes:
1. Hi ha algun requisit d'estudis per ser actriu de cinema?
2. Hi ha alguna possibilitat de que en 4rt d'ESO pugui orientar els meus estudis cap a les arts escèniques i no cap a ciències/socials?
3. Quin batxillerat podria fer? I quan l'acabe?
Moltes gràcies per resoldre sempre els nostres dubtes, una abraçada.
Laura Centellas

Hola! :)
En referència a la teva consulta, la formació de les actrius i actors és molt àmplia perquè han de saber donar vida als personatges de forma creïble i natural amb la paraula, l'expressió i el moviment interpretant un guió o mitjançant la improvisació. A més, les actrius i actors també necessiten d'altres habilitats com el cant o el ball per interpretar molts papers. Aquest són alguns dels motius pels que no trobaràs una formació reglada exclusivament per la televisió. Els actors i actrius desenvolupen la seva professió al teatre, cinema, la ràdio, la televisió i altres activitats audiovisuals com la publicitat.
Hi han centres d'educació que ofereixen a 4t d'ESO, com assignatures optatives, les arts escèniques, però potser has de valorar si vols canviar de centre o bé finalitzar els estudis obligatoris al teu i cursar batxillerat per, posteriorment, o bé decantar-te pels estudis de formació professional d'arts escèniques, els ensenyaments artístics superiors, on disposes de l'opció d'Interpretació, o bé cursar un grau universitari. Et recomanem contactar amb els Instituts i centres que imparteixen els estudis per obtenir tota la informació i, un cop normalitzada la situació, aprofitar també els dies de portes obertes per resoldre dubtes."
" style="font-size: 1rem;">
Ensenyaments Artístics Superiors-Art dramàtic Especialitat en Interpretació: http://queestudiar.gencat.cat/ca/estudis/eas/disciplines-artistiques/art-dramatic/interpretacio/
" style="font-size: 1rem;">
També pots trobar assessorament acadèmic al teu Servei d'Informació Juvenil, o bé al teu Punt d'Informació o a l'Oficina Jove. Et facilitem l'enllaç: http://jovecat.gencat.cat/ca/temes/orfes/xnej/
">
Esperem haver-te ajudat! :)
La Laura Centellas