Cicle de grau mig
Hola bona tarda! hi ha una cosa que em preocupa molt. Per fer les preinscripcions de grau mig tinc que posar al meu codi d'alumne (que serveix per apuntart-te a qualsevol estudis). Desde 2015 que cada alumne te aquest codi, i jo vaig acabar l'eso l'any 2016. I aquest codi no el tinc, he trucat al centre que vaig fer l'eso i no em contesten. La meva preocupació es que tinc por de no entrar cap cicle de grau mig per no tenir el codi d'alumne. Hi ha alguna solució?
Gràcies!
Laura Centellas

Bona tarda,
Tal i com bé comentes, des de l'1 de desembre de 2015, totes les persones matriculades en ensenyaments reglats no universitaris disposen d'aquest codi que permeten, entre d'altres, realitzar les preinscripcions sense haver d'aportar cap documentació. És el teu identificador d'alumne i que t'acompanyarà durant tota la teva vida acadèmica.
Consultar-lo és molt fàcil. Si vas finalitzar l'ESO al 2016 és molt probable que ja siguis major d'edat, si no l'hauran de consultar els teus pares o tutors. Necessitaràs un certificat digital per fer-ho, i si no en disposes de cap en pocs minuts pots obtenir-ne l'idCAT Mòbil, amb el DNI o NIE, Targeta Sanitària Individual (TSI) i el teu telèfon mòbil i que et servirà per molts més tràmits amb l'administració.
Aprofitem per recordar-te que el termini de sol·licituds a CFGM serà del 2 al 8 de juny i que trobaràs al web d'http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/
">Estudiar a Catalunya del Departament d'Educació.
">Registre d'alumnes (RALC)
">Consulta de l'identificador de l'alumne
">IdCAT Mòbil
La Laura Centellas