No em comporto com si tingués 18 anys
Hola!! En primer lloc us vull donar les gràcies pel que feu, sou molt útils!!
Desde petita que sóc una persona que m’he criat només amb la meva mare. El fet és que, segons em va dir un psicòleg que vaig tenir, al créixer amb l’aussència del pare, tendia a voler ser més petita i a fer-me la nena petita i per això també vaig trigar en entrar a l’adolescència. En fí, ara he agafat consciència d’això i m’estic adonant que segueixo tendint a voler ser més petita del que sóc i es com si tingués falta de consciència sobre l’edat que tinc (ara tinc 18 anys). Em sento incòmode parlant de segons quins temes, vestint de segons quina manera, a vegades tinc comportament no propis de la meva edat, amb sento incompresa per certa gent de la meva edat (i es com que m’avorreixo davant les situacions madures i series) , m’identifico més amb nois/es més joves, necessito constantment sentir-me protegida, em costa trobar el meu estil i sentir-me còmode amb mi, tinc por a agafar responsabilitats i altres coses.
A més, no sé si té a veure amb això però tendeixo a convertir-me bastant tòxica en les relacions i a sentir-me dependent a l’altre persona.
Que hauria de fer davant d’això; forçar-me a agafar els comportaments de noia de 18 anys per tal d’agafar consciència sobre que ja sóc gran o deixar-me ser infantil com sóc per naturalesa?? I com puc fer-m’ho per no ser una persona tòxica?? Que hauria de fer davant això que estic descobrint de mi??
Perdó pel totxo, moltes gràcies!!!!
Laura Centellas

Hola!
Carai quina capacitat d'autoexploració!! És fantàstic veure com aprenem a conèixer-nos i analitzar-nos. Felicitats!
Des del Consultori et diríem que no fossis tan extremista. És a dir, no es tracta de "madurar" de cop i copiar els comportaments del que creus que hauria de fer una noia de 18 anys. Segurament hauràs d'aprendre a valorar cada situació i anar veient quin comportament t'ajuda més.
La veritat és que cadascú té un ritme i no perquè hagis fet 18 anys t'has de convertir en una "adulta" de cop, però segurament sí que hauràs d'agafar alguna responsabilitat. Ho has parlat amb la teva mare? Potser té algunes recomanacions per tu, ella que et coneix.
Anem a les preguntes concretes que ens has fet:
- Una mica de cada i veure quina et porta més benestar (o menys problemes!)
- Ser una "persona tòxica" ho entenem com a dependent, no? Doncs hauràs de treballar la teva autonomia. Aprendre a saber què t'agrada, aprendre a decidir què et ve de gust, posar el focus en tu i no en l'altra persona, tenir espais per estar a soles amb tu mateixa, entendre que les persones necessitem tenir més d'una relació important a la nostra vida. Això vol dir evitar l'exclusivitat en la relació i deixar que les altres persones tingui altres amistats. Busca qui ets tu.
- Continuar descobrint qui ets, analitzar com t'has comportat en un passat, què podries haver fet de manera diferent, veure en quins moments et sents més orgullosa de tu mateixa.... així podràs anar veient quin tipus de comportament s'ajusten millor a tu.
Nosaltres seguim aquí pel que necessitis!
La Laura Centellas