Inestabilitat emocional
Bona nit,
Intentaré resumir-ho. L,any passat vaug caure en una forta depressió i tinc ansietat. Això em va portar a autolesionar-me durant mesos, a la mínima em tallava els braços i m,enfonsava. Em van portar a un psicòleg per la depressió però mai no van saber els meus pares i el psicòleg lo de l,autolesió.
Ara estic molt millor, ja no estic deprimida i he deixat de tallar-me. Tot i amb això soc molt inestable i al poc ja sento la necessitat de fer-ho un altre cop. Evito tallar-me però segueixo fent-me mal, ja sigui clavant-me les ungles, retorçant-me el braç etc.
No sé que puc fer per evitar-ho quan em donen aquests atacs d,ansietat. Descarto explicar-ho als pares perquè em costa molt obrir-me amb la gent i la meva relació amb ells no es gaire bona.
Què puc fer? Gràcies per tot.
Laura Centellas

Hola!
A vegades és complicat deixar-se ajudar, però és important admetre que no sempre tenim tots els recursos per sortir-nos-en sols i que necessitem l'ajuda professional. De fet, vivim en societat perquè ens necessitem constantment, no ho podem fer tot estant completament sols. Ens necessitem els uns als altres, també en temes d'emocions i salut mental.
El dolor emocional és molt dolorós i a vegades creiem que amb el dolor físic (les autolesions) taparem aquest dolor emocional. Però és mentida. I es complica la situació: el dolor emocional hi segueix sent, queden les marques de les autolesions, i a més, apareix un sentiment de culpabilitat, de impotència, d'indefensió.... que agreuja el dolor emocional.
Quan necessitem treure tot aquest dolor, aquesta energia que ve d'un atac d'ansietat, ens pot anar bé descarregar-ho en formes més artístiques: pintant, dibuixant, ballant,... o bé en formes més destructives: estripant apunts d'anys anteriors, cridant al coixí, picant al matalàs, .... Busca la manera que et vagi millor per treure l'energia sense fer-te mal.
Si pots, demana ajuda professional i sigues sincera amb tot el que et passa pel cap. És més fàcil que et pugui donar recomanacions que siguin útils per tu.
Una abraçada!
La Laura Centellas