Engordar
Hola, segurament no soc la unica persona que es veu amb aquesta problemas, jo mes que m’estigui engordant (que tambe) necessitaria ajuda amb el tema menjar, quan menjas per aburriment, que pots fer perque no et passi ja que es una cosa molt dificil de controlar,
Gracies!
Laura Centellas

Bon dia guapa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
Ens expliques que quan t’avorreixes menges, i això t’angoixa. Ens demanes alguns consells per poder-ho portar millor.
El nostre organisme requereix d’una sèrie de nutrients i, si li donem una quantitat inferior d’aliments, apareix la gana que ens avisa que hem de menjar més per cobrir les nostres necessitats. A vegades ens pot aparèixer una sensació de gana que no és real, el nostre cos té totes les seves necessitats cobertes però tot i així, ens sorgeix un desig d’algun aliment en concret (normalment poc saludable). Això es coneix amb el nom de gana emocional. És producte d’un problema emocional, que pot ser causat per múltiples causes com avorriment, estrès, un problema familiar, entre d’altres. És normal que amb el confinament estem vivint aquestes emocions amb més intensitat.
Et deixem algunes pautes que et poden ajudar aquests dies. Encara que no et frustris sino et surt a la primera, requereixen un entrenament:
- Busca activitats que t’agradin per distreure la teva atenció del menjar:  llegir, escriure, mirar una pel•lícula, sortir a passejar, nedar… Com més intentis ignorar les ganes de menjar per ansietat, menys et costarà la propera vegada.
- La sensació de set es pot confondre amb gana, així que és molt important mantenir-nos ben hidratats perquè la set no ens creï aquesta necessitat.
- Intenta fer petits refrigeris al llarg del dia per evitar passar gana, menja cada 3-4.
- No tinguis a casa aquests aliments no adequats ja que és la millor manera de no caure en la temptació de menjar-los.
- És important fer activitats que ajudin a relaxar-te, com meditar, fer respiracions, ioga, etc.
- A l’hora de dinar, és important que no ho facis amb presses, pren-te el teu temps i sigues conscient del que fas.
- Evita les dietes restrictives! Privar-te de menjar allò que desitges pot generar-te més ansietat. L’ideal és controlar quantitats i aprendre quan toca i no toca menjar aquests aliments en qüestió, abans de restringir-ne el consum.
Amb pautes nutricionals es pot intentar controlar l’ansietat. Tot i així, hi ha situacions on només amb la força de voluntat no n’hi ha prou. Si tot i amb aquestes pautes notes que no te’n surts, t’animo a que et posis en contacte  amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas