Pèrdua de l'erecció
M'ha passat alguns cops amb la meva parella de perdre l'erecció mentre ho estem fent. Realment no entenc perquè em passa, ja que jo sóc jove i porto una vida sana (no bec alcohol ni fumo, faig esport...) i tinc una relació sana i estable amb la meva parella.
No tinc cap problema perquè se m'empalmi, ja que la meva novia em posa molt, o per mantenir l'erecció en el sexe oral, però en la penetració si que la he perdut bastants cops.
He llegit per internet que pot ser per l'estrés, l'angoixa, el cansament, el sentiment d'haver-ho de fer bé per no quedar en ridícul, etc. No m'identifico amb cap d'aquestes causes "psicològiques". No sé si hi ha alguna solució... Com ho veieu?
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per contactar amb nosaltres.
Hi ha moltíssimes més causes que poden afectar a la pèrdua de l'erecció just en el moment de la penetració. Està clar que l'estrès, l'angoixa, el cansament, la pressió per haver de fer-ho bé, són elements que no ajuden a que l'erecció es mantingui... però hi un altre element que podria estar en joc en el teu cas en concret pel que ens expliques podria ser que s'activés l'ansietat anticipatòria.
Això què significa? Que com ja t'ha pasat diverses vegades, estàs còmode, relaxat i conectat amb el plaer mentre jugueu a altres jocs eròtics i sexuals, però en el moment de "penetrar", aleshores ja penses "ostia que no se'm baixi!", "amb lo bé que anàvem i ara se'm baixarà", "espero que no se'm baixi", etc... una sèrie de pensaments que de cop deixen de ser eròtics, deixes de centrar-te en el plaer i deixes de passar-t'ho bé.
Quina és la clau? Que li ensenyis al teu cos que el més important NO és la penetració, no jugueu a la penetració, senzillament gaudiu de les relacions sexuals sense penetració. Quan l'objectiu del sexe NO sigui la penetració aleshores podreu començar a jugar amb la penetració, a poc a poc, de forma molt lenta i després seguir jugant a altres coses.
Però la recomanació és que mentre anticipis o et pressionis, no practiqueu la penetració.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas