No se que fer
Hola!!
Tinc un problema que ha comensat com fa un any, i es que cada cop que intento masturbarme i que començo a mirar vídeos x pos començo a pensar a una persona que em mola i em dona molta vergonya perquè ho faig sense volger, llavors no puc arribar a acabar perquè no em mola gens pensar a una persona mentres que em masturbo i no se perquè me sento súper culpable de mirar aquest tipus de coses perque sento que es una falta de respecte cap a la persona amb qui estic (ni que sol estiguem en una fase on sol ens parlem i que no hi hagi encara Ningun tipus de relació oficial.) Sobre tot que abans mai em passaben aquestes coses, he comensat a pensar així de cop i volta sens voler-ho i trobo que es súper raro.
I apart ja fa alguns mesos que he comensat a trobar el porno ridícul, però ni que ho trovi ridícul es lo que jo utilitzo des-de sempre per masturbarme, llavors no se que fer.
Espero que m’ajudeu.
Gràcies!!
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc ens agradaria transmetre't calma, no et passa res extrany. Pensar en altres persones, encara que tinguem parella o que estiguem veient una pel·licula porno, no significa res, senzillament és una fantasia.
Les fantasies son pensaments, imatges, idees, que ens serveixen per excitar-nos en un moment eròtic o sexual, ja sigui a soles o en companyia.
A nosaltres ens agrada entendre les fantasies com pensaments personals i intransferibles, és a dir, et serveixen a tu i són útils per a tu.
Pel que fa a la culpa que sents de pensar en algú quan estàs coneixent a un altre, possiblement és un esquema social, cultural i patriarcal, on si estem amb algú no podem gaudir de la nostra pròpia sexualitat, ni tan sols la mental perquè "pertanyem" a l'altre persona, i això ho hem de desmuntar. La teva sexualitat és teva, única i exclusivament teva i la comparteixies amb qui tu vulguis quan aquest desig sigui correspost, però segueix essent teva!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas