Menjarme el cap
Hola! Soc una persona que es tendeix a preocupar per coses que no son molt importants fins a tal punt de menjarme el cap i tenir el pensament sempre a la ment. Busco solucions als problemes pero al minut ja em torna a venir el pensament i es insoportable viure així. També he de dir que per culpa del confinament em menjo molt mes el cap que abans. que podria fer per solucionar això?
Gràcies
Laura Centellas

Hola!
Conèixer com funciona el cervell i, més exactament, el propi cervell és un gran aprenentatge que ens permet afrontar aquestes situacions!
El nostre cervell funciona per estímuls. Què vol dir, que si té un estímul, pensa en allò, de manera que entres en un cercle viciós amb el mateix pensament. I si intentes evitar-lo, acaba sent un nou estímul per tornar a pensar-hi.
En la teva consulta apareix també la solució: mantenir el cervell ocupat. En el dia a dia hem de pensar en moltes coses i això ens permet controlar aquests pensaments recurrents. Però en el confinament, no tenim tantes coses al cap i les que hi tenim acaben sent gairebé obsessives.
Per tant, intenta dedicar una mitja hora (o una hora) a pensar en allò que t'atabala. Per exemple: de 7 a 8 de la tarda. Així, cada vegada que tinguis un pensament pesat, li dius: "ara no me'n puc ocupar, a la tarda hi penso". Sembla mentida, però ajuda a tenir més control del propi pensament ;)
Per altra banda, posa't objectius petits com decorar l'habitació, canviar la distribució, fer un àlbum de records, pintar alguna habitació, acabar allò que fa temps que tens a mitges, ... fer coses manuals ens ajuda a estar en el present i oblidar la ment.
Una abraçada!
La Laura Centellas