Ballet
Estic en una companyia de dansa i en aquest mon el fisic es molt important. Peso 55 i ja mhan dit que haig de pesar menys de 50 si vull arribar lluny, que sino marxi. Em sembla molt fort tot pero aquest mon es aixi i no el puc canviar, i es la meva passio. Ja no se com aprimarme perque em passo el dia fent esport i intento menjar be pero ja porto anys estancada als 50 i pico. Arriba un punt que em frustro perque totes les meves companyes estan seques i jo no i aixo els dona molt avantatge i em fan sentir super grassa i malament. Fins i tot a la classe hi ha una bascula. Ja ha arribat el punt dintentar vomitar per baixar mes rapid pero tot i que ho intento no em surt res no entenc per que, ho he buscat a internet i tot pero no men surto. Ja no se que fer, perque no puc sortir daquest mon. es la meva vida i el ballet no soc ningu, pero mesta matant, ajuda
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
Comentes que la teva gran passió és el ballet, però que és un esport on el físic juga un paper molt important i creus que t’està generant un problema.
Vull felicitar-te perquè el primer pas ja l’has fet, has demanat ajuda. M’expliques que has intentat baixar de pes, però que t’has estancat. I, que arran d’això has fet conductes poc saludables amb el menjar (vomitar), però tampoc t’ha ajudat. I, em demanes com puc ajudar-te en aquest dilema moral.
El tema d’aprimar-se o no, és complex. Tot i practicant esport o seguint dietes, no sempre podem aconseguir els nostres objectius tal i com ens agradaria. El nostre cos és el que és, hi ha coses que no es poden canviar. El número que veiem a la bàscula no reflecteix només la nostra grassa corporal. En aquell número hi ha el pes dels nostres ossos i músculs, el pes de l’aigua que bevem i del que mengem. Hi ha persones que són primes i baixes, però pesen molt perquè els seus ossos pesen molt. O, tu mateixa, si et peses abans i després de menjar, segurament pesaràs més perquè aquest menjar pesarà més dintre el teu cos. Igual passa quan fem esport. Per tant, potser no pots baixar més de pes o aprimar-te més perquè la teva constitució és així i no es pot canviar. No et pots aprimar més del que et permeten els teus ossos.
De totes maneres, si vols seguir en aquest món, el millor seria que et posessis en mans de nutricionistes, dietistes o metges que t’ajudin a aprimar-te de forma saludable i t’ajudin a conèixer millor el teu cos. Pensa que amb aquest estil de vida en la que fas una pràctica esportiva molt intensa el teu cos ha d’estar sa i fort. Si t’aprimes amb mètodes poc saludables (vomitar, fer dietes restrictives, ...), el que faràs és que el teu cos es comenci a debilitar i es fiqui malalt. I, així, tampoc podràs arribar lluny.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia.
Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas