tinc problemes en la masturbacio
1. es normal que quan em fico els dits no em dongui gens de plaer? nomes em dona plaer si em toco el clitoris i tinc entes que dona plaer ficar els dits
2. quan la meva parella em fa dits, em fa mal, tant si em fica dits com si nomes em toca la part del clitoris
A part m’he mirat en un mirall i tinc com els llavis sortits (diguem qje es com si penjesin)
Laura Centellas

Hola,
Anem per parts responent les teves preguntes:
1. És completament normal. La funció del clítoris és única i exclusivament proporcionar-nos plaer. Les terminacions que hi ha dins de la vagina són menors i per tant, és lògic que sentim menys plaer amb la introducció dels dits o la penetració, tot i que poden ser pràctiques altament excitants.
2. Quan ho fas tu no et fa mal? Si només et passa amb la teva parella, pot ser perquè estiguis nerviosa i per tant la musculatura vaginal es tensa dificultant la penetració o fent que sigui dolorosa. També pot ser perquè no estiguis prou lubricada. És important que vagis guiant a la teva parella i li vagis explicant com t'agrada, de quina manera, etc.
De totes maneres, algunes noies/dones tenen molta sensibilitat al clítoris i l'estimulació directa els hi pot arribar a generar molèstia. El que sovint ajuda és no estimular de forma directa, estimular de forma més indirecta el clítoris: acaronar-lo pels costats, amb el fregament amb el cos de la nostra parella...
Igualment, si el dolor no desapareix, sempre recomanem una valoració per part de la ginecòloga i una fisioterapeuta especialitzada en sòl pelvià perquè pugin valorar-ho.
3. Pel que fa als llavis vaginals, cada noia els té diferents, i algunes tenen els llavis menors que sobresurten, altres són asimètrics, altres queden amagats... hi ha tantes vulves com noies en el món. Si no et genera cap molèstia, pots estar tranquil·la. És fantàstic que observis la teva vulva i que la coneguis bé!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas