Veganisme
Hola soc una noia de 15 anys,la meva consulta no te a veure amb imatge pero espero que igualment me la puguis respondre,
Et poso a situacio,jo als 10 anys vaig deixar de menjar carn per problemes de manies,entre altres,Al's 14 vaig deixar de menjar peix perque hem feia cosa menjar animals,ja que penso que tenen vida com nosaltres I t'estas menjant un esser viu i tot aixo,totes aquestes ideas veganes,en que tant crec I no puc menjar un animal I ara als 15 m'he fet vegana pel mateix motiu de que no hem puc menjar un ailment,sabent que es un animal o derivat, ja que hem dona fastic,tambe tinc manies de que si es frejeix una cosa de carn i al costat hi ha l'aliment que jo m'haig de menjar hem dona fastic I no mo menjo ,aixo m'ha portar amb moltes discussions amb la familia perque diuen que soc molt maniatica I es veritat,o tambe algun aliment que fan per etjemple carn amb patates que esta fet a la mateixa paella o cassola no mo puc menjar perque hem dona molta engunia,pot set que hem passi molt,pero de veritat que no puc ni vull perque hem fa molt fastic,a ami hem fan coses separades,si ells volen carn so fan amb una paella I amb ami una altra,encara que procurin de fero lo millor possible de veganes sels oblida I fan servir la mateixa cullera per barrejar-ho o lo que sigui I tampoc mo menjo per mania .lo que tambe hem fa por es que per culpa d'aixo tenir un deficit de vitaminas d'alguna manera o algo aixi I que passi algo es a dir tenir algun problema en el futur I que no es pogues tornar a arreglar,per etjemple tenir fills o altres coses ,se que ara a la meva edat no es te perque pensar,pero hem fa por que passes algo i que despres no es pogues arreglar(m'estic prenent la B12),no se si m'has pogut entendre,pero el meu dubte es que si hem pot passar algo en un futur o actualment I que aquest problema no es pogues arreglar,I tambe preguntar de si es normal tenir tantes manies amb el menjar.
Espero que hem puguis ajudar,I
Sisplau agrairia molt que el meu correu no el pugui veure la gent,gracies per tot,i pedo per les molesties.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa!
M’expliques que segueixes una dieta vegana i que durant els anys t’has tornat més estricte amb les teves “manies”. I, comentes si et pot portar problemes de salut.
El meu consell és que si et preocupa tenir algun problema arrel de la dieta vegana, el millor que pots fer és anar a un metge, nutricionista o dietista que et porti un control dels nutrients i vitamines i que et dissenyi una dieta que pugui cobrir totes aquestes substàncies i aliments que necessita el teu cos, sense haver de menjar carn. Perquè si eliminem algun aliment de la nostra dieta, és important substituir-lo, sinó ens faltaran nutrients, greixos, vitamines, proteïnes, i el teu cos es ficarà malalt. També, li comentaria aquestes “manies” que comentes i com t’afecten. Perquè potser pot orientar-te i pot ajudar-te a gestionar-ho diferent.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas