Masturbacio
Hola.
Tinc 16 anys i crec k no em se tocar. Mai arribo a l'orgasme i no sento plaer. Algun cop he sentit dolor i ns si es normal. Quan amb les amigues parlem sobre el tema, elles sempre arriben i em fa vergonya dir k no arribo.
Es normal? I algun consell?
Laura Centellas

Hola,
El primer que et recomanaríem és que agafessis un mirallet i observessis els teus genitals. Localitza totes les seves parts, mira amb deteniment la teva vulva i descobreix com és. Has localitzat el teu clítoris? El clítoris serveix única i exclusivament per proporcionar-nos plaer!
Moltes vegades pensem que introduint els dits dins de la vagina experimentarem molt de plaer, i generalment no és així. Si el clítoris que està a l'exterior de la vagina (i que és l'òrgan encarregat de proporcionar plaer sexual a la dona, i que no té cap altra funció que no sigui aquesta), és fàcil d'entendre que amb la penetració, dels dits o del penis, les noies/dones no sentin molt de plaer, la penetració pot ser excitant però la gran majoria de les noies/dones no sentim plaer amb la penetració.
Tingues present també que el nostre gran òrgan sexual és el nostre cervell, i per tant, és important estar connectada i centrada en allò que estem fent, en pensaments eròtics que ajudin a potenciar el plaer, en fantasies i en les sensacions que estem experimentant.
Pel que fa al dolor, podria ser per diferents motius, alguns podrien ser que estiguessis nerviosa i per tant la musculatura vaginal es tensa i això pot provocar dolor. També pot ser perquè la zona no està prou lubricada.
T'adjuntem un vídeo que van fer unes alumnes del grau d'infermeria amb tècniques de masturbació femenina per si t'és d'utilitat: https://www.youtube.com/watch?v=8
BOJWa8takY&t=161s&has_verified=1">
BOJWa8takY&t=161s&has_verified=1
No tinguis vergonya, ningú neix ensenyada, i per tant, dóna't temps per anar descobrint de mica en mica la teva sexualitat.
Una abraçada i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas