Ansietat, i posibles transtorns alimentaris
Hola, durant el confinament he patit diversos atacs d'ansietat, i a més he notat que m'he començat a preocupar per la meva figura i el meu cos, arribant al punt de contar les kcal que he menjat i llavors fer esport per cremar-les gairebé totes, o provocantme el vòmit després d'algun àpat. Ara porto una setmana que ho he deixat de fer perquè entenc que no és saludable però al tornar-me a engreixar una mica estic tornant a tenir molta ansietat i a no sentir-me a gust. A més, des de que podem sortir al carrer em sento molt incòmode ja que no m'agrado i qualsevol roba que em posi no em sento bé. També tinc un problema des de petita, que es arrencarme la pell dels dits o mossegar-me-la, que pensava que era una mania però he investigat i he vist (i m'he adonat de quan ho faig també) va molt relacionat amb l'ansietat. Tinc els dits molt lletjos i no sé com parar. No sé com millorar tot això i que fer per trobar-me millor amb mi mateixa i a no tenir tanta ansietat.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens comentes que aquests últims mesos has tingut ansietat, i que això ha afectat als teus hàbits alimentaris. Dius que has estat practicant esport, que en alguns casos t’has provocat el vòmit i que no et sents a gust amb el teu cos. I, ens demanes ajuda.
El meu consell és que et posis en mans d’un psicòleg que pugui ajudar-te a gestionar millor la teva ansietat. L’ansietat no es cura, hem d’aprendre a conviure amb ella, i un psicòleg pot ajudar-te a veure en quins moments se’t dispara l’ansietat i a desenvolupar estratègies per gestionar-la. Pel que m’expliques sobre com et sents amb el teu cos i l’alimentació, et recomanaria que demanessis una visita al teu metge de capçalera perquè pugui valorar tant el tema de l’alimentació com l’ansietat i pugui derivar-te a un especialista.
Pensa que amb el confinament, la nostra activitat s’ha reduït. Ja no ens podem moure com abans, no podem anar a l’escola caminant, no fem l’exercici que fèiem abans. I, això no només afecta al nostra físic, sinó que també afecta a les nostres emocions. És normal que aquests dies ens fixem més en el nostre cos i que les nostres emocions ens facin sentir més desanimats i desmotivats i que això faci que ens sentim menys a gust amb nosaltres mateixos.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas