¿Dependència emocional?
Bon dia, abans de tot moltes gràcies per la vostra tasca, heu creat un espai meravellós i ens ajudeu moltíssim.
El meu problema és que des que estic amb la meva parella m'he anat aïllant del meu cercle social (perquè he volgut jo, ella en cap moment m'ha demanat que deixés de quedar amb algú per estar amb ella, de fet em animava a quedar amb més gent).
Hi ha diverses coses que em preocupen.
1. M'he adonat que ja no m'agrada estar amb altres persones, quan estic amb gent que abans eren els meus amics em sento incòmoda i preferiria estar a casa meva o fent qualsevol altra cosa. Tot i així crec que aquest problema em ve d'abans, sóc d'aquestes persones que s'obsessionen molt amb una persona i a el temps s'obliden d'ella i és una cosa que odi i m'encantaria corregir.
2. Ara que estic amb ella, no vull estar amb ningú més, és com que tot el meu món se centra en ella, i ningú més em fa feliç, no sé si m'estic explicant, no crec que sigui una relació tòxica per a res perquè de fet ho he parlat amb ella i estem intentant buscar solucions que no siguin tallar.
Espero que pugueu ajudar-me, moltes gràcies <3
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per les teves paraules! Ens donen ànims per continuar!!
Pel que fa a la teva consulta, és fantàstic que ho puguis parlar amb la teva parella. A vegades, quan una persona ens agrada i ens fa sentir bé, tenim tendència a dedicar-hi més estona. Tot i així, és important no descuidar altres aspectes i àmbits de la nostra vida.
Si centrem tot el nostre benestar en la parella, tenim únicament una "pota" del tamboret. Si aquesta pota falla... tot es torna inestable. Si, en canvi, tenim una pota que és la parella, una altra que són les amistats, una altra els estudis o la feina, una altra amb alguna entitat... Tenim un tamboret molt més estable.
Per tant, l'important no és tallar amb la teva parella, sinó trobar espais individuals on poder realitzar-se més enllà de la relació ;)
Quina és la teva passió?
I pel que fa a les teves amistats, potser heu canviat una mica i això ha fet que us distancieu. Per tant, potser pots parlar-ho directament, o bé intentar ampliar el teu cercle d'amistats i buscar altres persones amb qui comparteixis afinitats ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas