Pastilles
Hola, us escric perquè em trobo en una situació bastant greu.
Fa poc m’han diagnosticat una malaltia i m’han receptat pastilles. El problema esta en que m’és impossible tragar-me una pastilla, des de petita que li he tingut por. I no són només les pastilles, també hi ha certs aliments que no me’ls puc empassar.
No se com fer-ho perquè me ‘les haig de prendre si o si pel meu bé i no puc. Ho he intentat de moltes maneres diferents i no puc, sempre acabo plorant perquè em frustra moltíssim. Se que tot es de cap i que si em trec la por d’escanyar-me de sobre ho podré fer.
Abans de possarme-la a la boca intento metal·litzar-me i pensar en positiu, però a la que em sento la pastilla a la boca em comencen a tremolar les cames i m’entra una espècie de mareig (no se si podria ser un atac d’ansietat?). Em costa controlar la situació.
Agrairia que em poguéssiu donar consells o recomanacions perquè no se com posar solució, estic una mica desesperada. Moltes gràcies, sou de gran ajuda!!
Laura Centellas

Hola!
El primer és que tinguis clar que aquestes pastilles et poden ajudar i, pel que expliques ho tens molt clar i te les vols prendre! Per tant, ja tenim el primer pas.
El segon és mirar si hi ha alternatives: pastilles més petites, que siguin bevibles... A vegades es presenten en diferents formats precisament pel que expliques.
Una altra opció és que, si es pot, trituris una mica les pastilles i les barregis amb un suc, per exemple. O que les parteixis i ho facis en dos cops.
Finalment si aquestes solucions no t'acaben de funcionar, hauràs d'aprendre a empassar-les. Pots provar empassant-te algun petit aliment de cop i comprovar que realment no t'escanyes. I llavors, fer-ho amb les pastilles.
Si no pots, torna a demanar hora i explica la teva problemàtica. Potser et poden canviar la medicació o ajudar-te a trobar una solució ;)
Una abraçada!
Esperem que et milloris!!
La Laura Centellas