El meu germà
Hola. Sóc una noia que ara no ho sé, però havia tingut tca per afartament i algun cop m havia provocat el vòmit, de fet aquest confinament algun cop ho he tornat a fer. Però no crec que tingués bulimia. I tb si tinc que fer el dinar per tastar les coses, ho mastego i ho escupo pq no vull menjar més de la conta. I abans feia molts afartaments. I fa anys prenc topiromato per això, entre altre medi pel meu trastorn mental. Actualment no faig afartaments, de moment, però al berenar passo una gana terrible i necessito menjar més d una cosa i dolça.. i jo em vull aprimar i em sento gorda.. però bueno el cas pq faig la consulta és una altra...
Jo sempre havia desitjat tenir un germà SEMPRE i fins als 8 anys no el vaig tenir. I aquest era molt tremendo i els meus pares ja només li feien cas a ell però igualment jo sempre l he estimat molt. Però mai li he demostrat sobretot al anar fer-nos grants (va fer 18 anys fa dies). I potser us podria dir que ell és un masclista com el meu pare no sé. A vegades m'amanaça en picar-me i em crida molt i ell té molta força. El cas d aquesta consulta és que... Estic preucupada pel meu germà pq em sembla que està obsessionat amb el seu cos. Fa moltes peses i molt esport. En aquest confinament s ha fet el gimnàs a casa. I vigila molt en el menjar. I si no pot fer esport es posa molt nerviós. I jo avui li he dit. Estàs obsessionat amb el cos, he d dir que li he dit cridant i ell m ha contestat cridant tb encara més i quasi em pica i m ha dit qie estava molt nerviós i fart d. Aquesta casa (és quw casa nostra és una merda la veritat... I els nostres pares tenen el covid i hem de fer-ho tot nosaltres ara
...i jo de veritat que no m ensurto amb tot... Bff tot és una merda
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que estàs passant una temporada complicadeta, per problemes teus personals, perquè pateixes per el benestar del teu germà, i perquè els teus pares estan amb COVID i poc poden fer en aquest moment... NORMAL que estiguis preocupada i que et sentis superada amb aquesta situació!!
Et donaré un primer consell: pensa una mica més en tu. Perquè a vegades agafem un rol que ens exigeix molta responsabilitat i que potser no és el que ens toca. Entenc que amb els teus pares malalts, t'hagis d'encarregar de les coses de casa. Però, sou 2, així que NO tot et toca a tu.
Pel que fa al que m'expliques del teu germà, entenc la teva preocupació. Però, ja que has passat per la situació similar amb el tema de l'alimentació i de l'aspecte físic, et diria que intentis fer el que creus que t'hagués anat bé a tu en el seu moment. Vull felicitar-te primer per demanar ajuda, i segon per reconèixer que quan vas parlar amb el teu germà no ho vas fer de la millor manera. Comentes que l'estimes molt, però que mai li has demostrat. potser aquesta pot ser una oportunitat per fer que hi hagi un acostament. Et recomano que busquis un moment en el que estigui més receptiu i relaxat i intenteu parlar. Podries començar dient-li que t'agradaria parlar amb ell sense cridar-vos ni atacar-vos. La idea és que li transmetis la teva preocupació, sense jutjar-lo i sense renyar-lo. Pots dir-li com et sents tu amb aquesta situació i perquè penses que pot tenir un problema. Per això, abans de tenir aquesta conversa, et proposo que et paris  pensar: QUIN MISSATGE LI VULL TRANSMETRE? COM HO VULL FER? COM EL PUC AJUDAR JO? Tingues paciència, perquè segurament us haureu d'asseure a parlar més d'una vegada.
D'altra banda, també m'has parlat de tu i de la teva relació amb el menjar. Comentes que havies tingut un TCA per afartament, i que amb el confinament has tornat a fer algunes conductes poc saludables amb el menjar. Encara que la teva intenció no sigui fer-nos una consulta per a tu, a mi si que m'agradaria oferir-te el nostre suport i la nostra ajuda. Si vols parlar-ne o simplement vols una mica més d'orientació per gestionar la situació amb el teu germà, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Si vols pots demanar directament per mi, em dic Judit, i estic treballant en el torn de matí. I, sinó una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas