Possible trauma?
Hola!
Ara deu fer uns 5 anys van abusar de mi (o em van violar, encara a dia d'avui no sé amb quina paraula descriure-ho). No acostumo a parlar-ne amb els meus amics (ni amb ningú), i tampoc hi penso (almenys no explícitament) en el meu dia a dia, però de tant em plantejo si pot ser que aquesta situació m'hagi creat una mena de trauma.
És un noi que viu a la meva comarca, així que a vegades coincidim en algunes festes, i quan això passa m'agafa molta ansietat i he de marxar del lloc on estigui. A més, hi ha certes situacions amb nois/homes, sobre tot en l'àmbit sexual però també fora d'aquest, en les que em sento completament bloquejada o intimidada per ells. I no sé si això últim em passa per alguna altra raó o si és possible que tingui origen en el que em va passar fa 5 anys.
Algun consell? Moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc moltes gràcies per la confiança i explicar-nos aquesta situació tan dura que vas viure fa 5 anys...
Quan vivim una experiència traumàtica aquesta pot deixar-nos algunes seqüeles, impedint que puguem gaudir de la nostra vida sexual de forma lliure i plena. A més, si la persona que va abusar/et va violar forma part del teu entorn i la veus o coincideixes amb ella de tant en tant, fa que la situació sigui encara més complexa.
No et quedis en silenci. Tu no has fet res mal fet. La nostra recomanació davant d'això que ens has explicat seria que ho poguessis treballar amb una psicòloga especialitzada que t'ajudi a posar nom al que et passa, a treballar perquè puguis viure una sexualitat fora d'angoixes, pors i bloquejos.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas