No se que fer
Soc uns noia que no m’agrada el meu cos ni la meva imatge corporal, tot i que molta gent em diuen que soc maca i tal. Em considero una mica gordeta tot i que a la quarentena vaig aprimar-me bastant. La cosa és que el meu novio m’ha deixat fa poc i quan em poso a pensar en ell o en el que ha passat, menjo, i si estic trista menjo i ara mateix tinc dependència al menjar per l’ansietat. I alhora em veig cada dia mès grassa. Vull deixar tot això de banda però no se com fer-ho.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens consultes, perquè dius que desde que t’ha deixat el novio has notat que quan estas trista, nerviosa o estressada recorres al menjar. Ens dius que vols deixar tot plegat de banda, però que no saps com. El primer pas ja l’has fet, que és reconeixer que no estas passant per un bon moment, informar-te de les opcions que tens i demanar ajuda.
Pensa que amb el confinament, la nostra activitat s’ha reduït. Ja no ens podem moure com abans, no podem anar a l’escola caminant, no fem l’exercici que fèiem abans. I, això no només afecta al nostra físic, sinó que també afecta a les nostres emocions. És normal que aquests dies ens fixem més en el nostre cos i que les nostres emocions ens facin sentir més desanimats i desmotivats i que això faci que ens sentim menys a gust amb nosaltres mateixos. El més probable, és que quan tornem a fer vida normal i recuperem els nostres hàbits, totes aquestes emocions s’estabilitzin i el nostre cos també.
Però, si creus que no tens una relació sana amb el menjar o notes que no estas bé, el meu consell és que et posis en mans d’un profesional (psicòleg) que t’ajudi a gestionar la situación per la que estas passant. Ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas