Pare
Hola! Espero q hem pugueu responder.
Aquets dies el meu pare i jo hem anat a la nostre altre casa perquè està en obres i poder pintar, ordenar...
Total q desde sompre el meus pares discuteixen molt i el meu pare insulta, aixeca la mà, agafà amb força... a la meva mare.
Alguna vegada a vans ell ja m'havia insultat, però ara q estem sols casi tot el dia i la meva mare ve per les tardes, ho ha començat a fer casi tots els dies...
Gilipollas, imbècil, inútil, niña pequeña... culsevol proposta q faig o culsevol cosa q m'agrada per posar com a decoració, es riu. Aquest matí a vingut el meu tiet (el seu germà) i com estava tancada a la habitació perquè pel matí m'havia insultat, i m'ha vingut a demanar perdó com si tot el mal q m'ha fer és pogués dissoldre (sóc molt cabezota) i li he dit que no i ell m'ha dit q discutia amb mi per la meva actitud que sóc una nena petita i s'ha rigut de mi.
Es riu de les meves notes (exelents i notables) i hem diu q soc una fracasada
Estic molt malament, cada vegada tinc mnys confiança en mi i tinc por del q pugui fer.
La meva mare no està del tot bé de salut i tinc por de anar a explicar-li algú i q no li donin importància i q després ell se enteri.
Això és maltracte psicològic?
Laura Centellas

Hola!
L'amor (en general) ja sigui de parella, familiar o d'amistats, ens ha de fer sentir bé, estimats i valorats per com som. A vegades ens trobem en situacions que les mostres d'afecte no hi són i hi apareix la crítica com una manera d'educar.
No podem dir exactament si el teu pare et maltracta psicològicament, cal una avaluació psicològica molt més extensa, però sí que et trobes en una situació on el teu pare no t'ofereix aquest espai de benestar.
Si amb la teva mare no pots buscar confort, fes-ho amb algun altre membre de la família. Segur que hi ha alguna àvia, tiet, cosina... amb qui et sentis còmode. Busca la seva complicitat, demana-li d'anar a berenar algun dia o fer alguna cosa conjuntament.
Confia en aquesta persona i deixa que faci de mediadora entre tu i el teu pare. I si en algun moment et ve de gust, explica-li al teu pare que a vegades també t'agradaria que et digués quines coses fas bé ;)
Les relacions famíliars no sempre són fàcils ni contes de fades... i aprendre a gestionar aquesta frustració, no és fàcil!
Nosaltres seguim aquí per donar-te tot el suport que necessitis, d'acord?
Una abraçada!
La Laura Centellas