Descontrol
Hola! Primer de tot gràcies per la feina que feu.
Últimament no estic bé. Sento que tot se m’envà de les mans i no ho puc controlar (potser és perquè m’ha de venir la regla i ho vec tot negre, però no crec que sigui això). La meva família sempre ha sigut especial; més que res el caràcter de mun pare i el meu germà: sempre s’estan queixant de tot i les males paraules no falten mai.La meva mare a cops sento que no em te en compte i com si no li importés. Els seus caràcters són molt especials i a casa molts cops hi ha mal rollo. Últimament sento que jo no soc com ells, és a dir que el meu caràcter és molt diferent i a més, tinc la sensació de que m’estan “enganxant” aquest caràcter tant horrible que tenen. De cada vegada tinc menys ganes d’estar amb ells i algun cop he arribat a pensar que estaria molt més bé amb una altra família. Per quedar amb les meves amigues, m’hi han de portar amb cotxe perquè són d’un altre poble i com que no hi puc quedar sempre això fa que a vegades em doni la sensació de que m’estic allunyant d’elles. La meva parella quan estem en persona super bé i tal però en canvi li costa estar amb el mòbil i això fa que a cops jo em faci paranoies de que no vol parlar amb mi o de que em parla una mica “soso o borde”. No sé que em passa però crec que el problema principal és la família; al estar així, m’agafen ganes de ser gran i fer la meva pròpia vida i començar de nou i estar bé. És com que ara mateix ho vull tenir tot controlat i no puc: em sento frustrada. A més, aquest setembre començaré 2n de batxillerat i per una part tinc ganes però per l’altra estic cagada perquè al setembre/octubre em vull començar a treure la teòrica de cotxe per tenir el més aviat possible el carnet i poder fer vida fora del meu municipi, ja que aquí no tinc amics ni familiars ni res i és una merda. Total que m’angoixa el fet de que em costarà molt o serà casi bé impossible treure’m la teòrica i fer 2n de batxillerat alhora. A vegades desitjo ser una altra persona, tenir una altra família i viure en un altre lloc; en resum, tenir una altra vida.
No sé si això se solucionarà i tampoc sé si són tonteries de l’edat perquè tota aquesta situació més o menys l’he viscut sempre, però ara noto que no encaixo enlloc. No sé que fer.
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per les teves paraules!! animen a seguir amb la nostra feina!!
Amb tot el que ens expliques sembla que se't va fer tot una muntanya i ho vas veure molt negre, quan, en realitat, estàs gestionant força bé els diferents àmbits de la teva vida:
Ets conscient que la relació amb els teus pares és tensa i que tu no vols ser així, fantàstic! Revisa't si a vegades tens alguna actitud com ells i canvia-la si és el cas. A vegades ens molesten coses dels altres que nosaltres també fem... com si fos un efecte mirall.
Pel que fa a la teva parella, tu mateixa dius que cara a cara esteu bé! i això és el més important!! Ja anireu trobant l'equilibri per comunicar-vos virtualment, però si presencialment funciona, endavant!
I referent a la distància amb les teves amigues, és evident que viure en un altre municipi és un petit obstacle per quedar tant com voldries, però ja hi estàs buscant solució: el carnet de cotxe!
I per la por a la teòrica, potser pots esperar a veure com és el 2n de batxillerat i valorar si pots fer les classes de teòrica o millor esperar a fer-ho per setmana santa, per exemple. Ara no has de prendre la decisió, fes-ho més endavant.
Finalment, hi ha algú de la teva família amb qui et sentis còmode per explicar-li com et sents? a vegades va bé parlar-ho amb alguna cosina o avi o altres familiars.
Una abraçada!
La Laura Centellas