Por a que vegi el meu cos
Bon dia, soc una noia de 17 anys i estic sortint amb el meu novio de 19 anys. Ja fa un mes que estem sortint i tenim moltes ganes de follar. Ell ja ho ha fet pero jo encara soc verge. No em fa por follar, si no que em fa por que em vegi sense roba perque odio el meu cos. Peso 115 Kg. I quan em miro al mirall em fa fastic. Ja he intentat fer dietes pero mai he obtingut resultats positius. Nose que fer. Tinc ganes d'estar be amb el meu novio pero la meva autoestima no m'ho permet. I em fa vergonya parlar d'aixo amb ell... Ahir vaig dormir amb ell per primer cop i nomes em vaig poder treure la roba quan s'havia adormit. No puc continuar aixi, no se que fer per solucionar-ho.
Laura Centellas

Bon dia guapa!
Gràcies per confiar amb nosaltres i explicar el que et preocupa. Comentes que amb el teu novio us esteu plantejant tenir relacions, però que et sents insegura perquè no t'agrada el teu cos.
TOTS/ES hem passat per aquesta situació. Pensa que tots tenim complexos, i que precisament en les relacions sexuals és on ens sentim més vulnerables, ja que comporten mostrar-nos a l'altre persona. Entenc que et faci vergonya parlar-ho amb la teva parella. Però, el més important en aquesta primera vegada és que et sentis a gust i que puguis gaudir del moment. Pensa que en aquest cas, no ets la única que s'exposa. És important que puguis fer equip amb la teva parella i que pugueu parlar d'aquelles coses que us preocupen i us incomoden. Perquè, potser entre els dos podeu trobar una manera en la que et sentis més segura i que poc a poc vagis guanyat confiança. Potser si ho parles amb ell et sorprèn i et demostra que està a l'altura, o que ell també té les seves inseguretats. Al final és un moment d'intimitat, i que funcioni és cosa de dos.
D'altra banda, si et preocupa la teva salut, també et recomano que demanis hora al teu metge de capçalera perquè et pugui derivar a un professional que t'ajudi a millorar la relació amb el menjar. Pensa que et poden donar pautes i et poden fer un seguiment per ajudar-te a aprimar-te d'una forma saludable i sense que córrer riscos.
De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas