Orgaste i orgasme
Bon dia,
Us escric ja que fa uns dies adolescents.cat va penjar un post explicant que era l’orgaste, com és, quan es dona i que de vegades no es passa d’un a l’altre.
Em vaig sentir molt identificada amb el que era l’orgaste i el pas cap a l’orgasme.
Quan em masturbo (sobretot acostumo a estimular la zona del « gland » del clitoris i de vegades ho combino « fent dits ») el máxim plaer al que arribo són unes contraccions rítimiques (orgaste) que paren en sec. Sempre em passa, de vegades duren més o menys estona però em quedo en aquest punt. És com si fos «involuntària » ja aquesta pausa en sec. Sento Com si del plaer el cos em frenés.
Volia preguntar-vos si em podrieu donar alguns consells, la vostra opinió, el que creieu que em succeeix... sobre com i que hauria de fer per intentar passar al orgasme i/o poder arribar a altres nivells d’excitació.
Pd: Quan m’estimulo, no em capfico amb arribar-hi, disfruto del moment, no obstant, per molt excitada que estigui , es para en sec.
Moltíssimes gràcies!
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, et diríem que és molt positiu que sàpigues què sents, el següent pas és no jutjar-ho, si sents això i ho sents així, abraça-ho. El teu cos està expressant l'excitació d'aquesta manera.
I en segon lloc, com molt bé dius, és important diferenciar entre orgaste i orgasme. L'orgaste és la resposta física del cos davant una estimulació i l'orgasme és el com sentim, què sentim i quina resposta emocional té en nosaltres aquesta sensació. L'orgasme és la sensació de plaer.
Per a poder desencadenar l'orgasme és important centrar els nostres pensaments en allò que estem fent, però no només això, en moltes ocasions, hem d'acompanyar aquests pensaments de fantasíes.
Les fantasies eròtiques i sexuals poden desencadenar l'orgasme, imaginar una escena, recuperar un record, etc... poden ser bons al·liats.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
@Helenangelpsico
www.helenaangel.com
La Laura Centellas