Crec que encara no ho he superat
Hola!!
No se molt be si això es una consulta o es simplemente que necesit xerrar-ho.
Fa molt de temps que ho tenc escrit i no se si enviar-ho ho no, pero avui m'he decidit.
La questio es que el meu pare fa 6 anys es va morir, mai he sabut parlar del tema amb ningú, ni amb el amics ni amb la família, i alguns cops que m'han demanat per ell o com va morir no he sabut respondre me pos molt nerviosa i o no dic res, o dic una mentirá, molts de cops he dit que va ser un accident de cotxe encara que no és així. El meu pare es va suïcidar, ja m'està costant molt  escriure-ho, sent la paraula a una película i ja em pos molt nerviosa.
Duc aquests 6 anys demanar-me el mateix: perque, perque ho va fer, intentant cercar una resposta que no la trobaré, i això m'inquieta més saber que mai ho sabre.
Per altre banda, tenc una mescla d'emocions cap a ell, l'enyor i l'estim, pero l'odi, li tenc rencor pero despres m'enpenedesc d'odiar-lo i em sent malament no se no se que fer.
Se que parlar-ho amb amics m'ajudaria, pero no en soc capaç en temes de sentiments em tenc, em tanc mes del que voldria i cada cop que intent-ho perlar-ho surt de la conversa, a cops veig una oportunitat per xerrar del tema i canvill totalment, no se...
I amb la mare m'agradaria parlar-ho per no hi tenc confiança, pero per molt que l'estimi tampoc ens duiem massa bé, jo era ls noia del papa.
Laura Centellas

Hola bonica,
Em sap greu que hagis viscut aquesta mort tant propera i tant dura.
És veritat que el suïcidi és encara molt tabú i les persones del voltant es queden amb moltes preguntes, dubtes i amb culpabilitat. Et deixo aquesta pàgina web on potser pots trobar algun tipus d'informació o consol:
Pel que expliques sembla que estàs en procés de dol, amb aquests sentiments contraposats d'amor, enyorança, ràbia, rancor i penediment... formen part del procés d'acceptació de la pèrdua.
Si no et sents còmode parlant-ho amb els teus amics ni amb la teva mare, potser t'ajudaria fer-ho a teràpia, on tinguessis un espai per parlar-ne, per recordar-lo i per pair mica en mica la seva decisió.
Nosaltres seguim aquí, escriu-nos sempre que ho necessitis i intentarem ajudar-te.
Una abraçada!
La Laura Centellas