Ginecoleg
Un cop has mantingut la teva primera relació sexual, passa alguna cosa si no vas al ginecoleg? Se que el mes recomenat es anarhi, pero en el cas de que no passa algo?
Laura Centellas

Hola,
Com molt bé dius, és recomanable anar-hi. A les noies que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració sí que se'ls recomana una visita anual. En aquest cas també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler!
Com et dèiem, és recomanable anar-hi, no obligatori. Fixa't que quan anem a fer la revisió es descarta o detecta de forma precoç qualsevol patologia, també pots assessorar-te sobre mètodes anticonceptius, preguntar i resoldre tots els dubtes que tinguis vinculats a la teva salut sexual, revisar com són les teves menstruacions, etc.
Una abraçada i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas