Menjar i estrés
Gairabé tothom que tinc al voltant quan es troba en situació d'estrés o ansietat sol menjar més del compte i a deshores... En el meu cas em passa tot el contrari... Quan l'ansietat comença a penes tinc gana i es un matriri xq vull menjar però no puc ja que si menjo sense tenir gana em venen arcades inclús...
Degut a aquesta situació d'estrés (degut a les Pau) he arribat als 55 k i sent una persona que medeix 1,72 doncs m'he aprimat força en molt poc temps... (abans estava en uns 59-60)
Em preocupa una mica això de perdre pes degut a l'ansietat... Segurament quan tot passi torni a la normalitat però m'agradaria saber alguna forma de tornar a guanyar massa corporal...
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que estàs passant una època de molta ansietat i estrès, i que t'has aprimat molt perquè això et treu la gana. I, ens demanes consell per tornar a guanyar massa corporal.
És normal que amb el confinament, les PAU, els horaris que ens canvien constantment, la incertesa de no saber com avançarà la situació... tot plegat, ha fet que ens haguem d'estar adaptant constantment i que ara comenci a sortir tot el neguit que fa mesos que aguantem. Segurament quan tot això passi, tornaràs a la normalitat.
Quan estem amb molta pressió i alts nivells d'ansietat, el nostre cos es centra en poder gestionar aquestes emocions i a vegades s'oblida de les necessitats més bàsiques. T'aconsello que encara que no tinguis gana, intentis anar bevent una mica de líquid (evita les begudes amb cafeïna i gas) cada 2 horetes més o menys. I, enlloc de fer esmorzar, dinar i sopar, que pot ser molt feixuc; pots intentar fer petits àpats de forma més continuada. Anar menjar petits refrigeris durant el dia. Perquè la nostra alimentació està molt lligada a les nostres emocions i si ens mantenim vent hidratats i alimentats ens reduirà aquesta sensació d'ansietat. Et deixo algunes pautes que et poden ajudar a gestionar l'ansietat:
- Recorda que no passa res si no arribes a tot. El dia només té 24 hores, i ara és moment de prioritzar Comença per plantejar-te objectius a curt termini que sàpigues que pots complir.
- Intenta establir rutines que ajudin al teu cap i al teu cos a preparar-se per el moment de dormir (fes activitats relaxants, evitar menjar en excés, evita begudes estimulants unes hores abans,...).
- A vegades tenim tendència a anticipar-nos i a posar-nos en la pitjor situació, i acabem patint per coses que potser no passaran. Identifica els pensaments que et generen malestar i busca un moment al dia on tenir un espai per pensar en les coses que et preocupen. Ha de ser un moment que tinguis temps, que estiguis relaxat. Centra’t en el que saps del cert i en buscar solucions.
- Pensa en aquelles coses que t’han ajudat a sentir-te millor en altres ocasions. Tens més recursos dels que et penses.
- Dóna’t permís per sentir pena, por i impotència. Intentar bloquejar les emocions negatives, només fa que augmentin la seva intensitat. Pensa que les emocions van i venen durant el dia.
D'altra banda, em preguntaves com pots guanyar massa corporal. T'aconsello que et posis en mans d'especialistes (nutricionistes, entrenadors, dietistes, ...). Perquè ells t'ajudaran a aconseguir els teus objectius de forma més saludable. A més, una bona dieta i una bona pràctica esportiva poden ajudar-te a reduir aquesta ansietat.
Fins la pròximaa!
La Laura Centellas