Gestionar problemes
Hola. El cas es que tinc parella de fa un any i mig i mai han hagut problemes ni res. Es la meva primera parella i jo intento esforçar-me per fer les coses bé. Ell una persona molt sociable, i en te sobretot moltes amigues, jo en canvi tinc el meu grupet de tota la vida i altres amics amb els que quedo en grup i ja, soc bastant tímida. Mai m'han agradat els gels perque penso que es toxic, pero no els puc evitar i em sento malament. Una de les seves amigues era la seva crush (i se que si fos per ell estaria ara amb ella), pero ella tenia un novio molt gelós que s'enfadava quan ella quedava amb el meu novio, ara no estan junts (te un altre novio) i queden molt sovint sols. Fan plans que semben parella, es mes, hi ha gent que li pregunta si ara ella es la seva novia. Ell a més a més sap que al principi jo estava una mica gelosa tot i que no deia res i sempre em fa bromes com que ella es "l'altre" i em xinxa i tal, tampoc em molesta la veritat, ell es molt de bromes. Jo intento que em dongui igual, pero es que ara se m'esta juntant tot i tinc por de que es trobi mes agust amb ella que amb mi o es cansi de mi. Ara tinc la sele a una setmana i dubto que el vegi fins que acabi, no se si quedar un dia d'aquests i dir-li com em sento, però es que tampoc pretenc canviar res perque no vull que canvii res per mi, em sentiria molt egoísta. En fi porto uns dias de merda amb això, soc molt insegura i no se gestionar les situacions, mai ser que fer i m'acabo callant per evitar liar-la (em pasa també amb els amics), però jo se que si fos al revés ell si que es molestaria amb mi, tampoc puc fer jo el mateix que ell perque vegi com em sento perque no tinc amics nois amb tanta confiança. A part dels gels hi han mes coses que em fa sentir com si ja no l'importés, tot i que també hi han moments en els que esta super carinyós saps. No se si m'he expresat bé, però tic el cap molt saturat, suposo que per la sele també. Em fa molta rabia també que la gent s'enfadi per tonteries amb mi i que després em façin el mateix o una altre cosa que se que ells els molestaria i jo em calli perwue li resto importancia a tot. No se, em sento tonta.
Perdó si ha quedar molt llarg i moltes gràcies.
Laura Centellas

Hola!
A la teva consulta hi ha molta inseguretat. Segurament la selectivitat no ha ajudat a tranquil·litzar-te i ha fet més gran un problema que ja arrossegaves de fa un temps.
És veritat que en una relació de parella s'hi ha de posar esforç, però aquest esforç ha de ser equilibrat. Què vol dir això? Doncs que les dues persones de la parella han de posar-hi el mateix èmfasi.
Una relació de parella ens ha de fer sentir bé, tranquils, relaxats i segurs. Si hi ha més estones d'inseguretat i de pors que de benestar... és  moment de plantejar-se si aquestes pors són reals o imaginàries.
Tens dret a parlar amb la teva parella i explicar-li que la complicitat amb aquesta noia et fa mal i que et fa sentir més insegura. En aquesta conversa podeu trobar algun codi o algun gest que et faci sentir més segura i també important. Parleu-ho. L'important és que tots dos us sentiu còmodes, val?
No ets tonta per reclamar un bon tracte per part de les altres persones i tens tot el dret a dir-los allò que et fa mal. Ho pots fer de manera més agressiva o borde (que potser no és el teu estil) o de manera més tranquil·la una vegada hagi passat un temps, però fes-ho. Notaràs com et sents més lleugera una vegada hagis explicat com et vas sentir ;)
Una abraçada!!
La Laura Centellas