Angoixa
Ja fa un temps que tinc relacions amb la meva parella m'agrada molt i sempre utilitzem preservatiu. La cosa és que m'angoixo i m'estresso molt a la hora de que el baixi la regla ja que cada mes en el que hem tingut relacions la regla se'm retarda i m'espanta. Com puc fer per viure sense aquesta preocupació? És que si em preocupo molt la regla se'm retrassara més però és que no ho puc evitar. Ajuda si us plau, estic dels nervis
Laura Centellas

Hola,
Has de tenir present que quan el preservatiu s'utilitza correctament, durant tota la relació sexual, és un mètode anticonceptiu amb una eficàcia molt alta (98-99%).
El que et podria ajudar a estar més tranquil·la, és en primer lloc, comprovar que el preservatiu estigui en bon estat abans de col·locar-lo en el penis en erecció (mirar caducitat, que l'embolcall estigui bé, que hàgiu guardat els preservatius correctament, etc.). Durant la relació sexual, anar revisant que no s'ha mogut i que segueix ben col·locat, i un cop hàgiu acabat comproveu que no s'hagi trencat. Com? Doncs una manera és fer un nus i veure si hi ha alguna fuga, o bé omplint-lo d'aigua (d'aquesta manera podreu observar si s'escapa per algun lloc).
Com et dèiem, si feu aquestes petites comprovacions, podeu gaudir de la vostra sexualitat tranquil·lament!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas