Autoexigència
Hola, soc molt autoexigent amb el meu cos. Se que no està del tot malament, i a la meva parella li encanta i tal pero sempre que veig noies per insta o algunes pel carrer que estàn 'molt bones' (que tenen molt pit i cul i estan primes, sense cap imperfecció i moltes operades) em rallo bastant i penso que no sòc suficient, se que tot es mentira i utilitzen photoshop i tal moltes però encara així costa molt de que la gent no reconegui la bellesa de veritat. No tinc pits i ja tinc casi 22 anys i no em quadra gaire amb la resta del cos que es més ample, tinc el cul gran però amb bastant celultis inclus utilitzant cremes i fent exercici de pilates cada dia i menjant bé, que he perdut uns 3 kgs desde fa uns mesos i tenint un IMC de 21,6 que està bé. Uns dies penso que no està tan mal pero alguns dies sem baixa molt la autoestima i no m'agrada el meu cos, sent en aquells moments baixos molt autoexigent amb mi i no parant de compararme amb noies que en molts casos son irreals.
Que podria fer per no autoexigirme tant?
Gràcies
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Em comentes que ets molt exigent amb tu mateixa i que et sents malament quan et compares amb les noies que veus per el carrer o en els anuncis... Diu que tens una baixa autoestima i que com podries no autoexigir-te tant...
Se que és inevitable que et comparis amb els teus companys/es i amb les noies que veus pel carrer o per la tele, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria seguir millorant.
Tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que el "cos perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. A vegades ens centrem molt en el nostre físic i oblidem que tenim moltes altres coses per les que la gent ens valora!! Ets més que un cos, el teu caràcter i les teves habilitats també conten i això afecta a la imatge que tenim i que tenen els altres de nosaltres mateixos. T’aconsello que aprenguis a mirar-te amb bons ulls i amb molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats...) que fan que siguis ÚNICA i PERFECTE tal i com ets.
Fins la pròximaa guapaa!
La Laura Centellas