Que faig?
Hola, porto 3 anys odiant el meu cos i varios cops m’he forçat el vomit he fet restriccions, dietes, esport exessiu i ara estic molt malament total que necessitava dir-ho a algú i li vaig explicar a la meva amiga pero que no ho digués a ningú, em va dir que entre les meves amigues havien comentat que estava molt prima pero jo em veig molt grassa i últimament tot lo que he dit que feia ho faig casi cada día, crec que necessito ajuda pero no se si dir-ho a la meva mare, tinc por de que em digui que son tonteries o no vulgui buscar-me ajuda. Tot i així, vull perdre molt més pes perque crec que així m’agradaré més. Que puc fer? I que es exactament el que em passa? Gràcies!
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Has estat molt valenta de dir-ho a les teves amigues i a nosaltres...no ha d’haver estat fàcil! Comentes que tens dificultats amb el menjar, i que últimament s’ha agreujat.
Pel que fa a saber què és el que et passa, amb aquesta consulta no tinc la informació suficient per donar-te una resposta. De totes maneres, veig que és un tema que et preocupa i m'alegro moltíssim que hagis demanat ajuda. El meu consell és que et posis en contacte amb el teu metge de capçalera perquè et pugui fer una valoració i et pugui derivar un psicòleg que pogués dir-te si tens un problema o no. Així, si tens un problema ja t'hauràs ficat en marxa per recuperar-te, i sinó, potser et podrà ajudar a aconseguir els teus objectius d'una forma més saludable i t'hauràs tret un pes de sobre.
M’has comentat que li vols explicar a la teva mare, però que no saps ni com començar, i tens por de la seva reacció. Et proposo que ens truquis a l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides telefòniques. Són trucades on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Així podrem parlar amb més calma del que et passa i plantejar com li pots transmetre a la teva mare.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!!
La Laura Centellas