TCA . . .
Boness,
Des d la 2a setmana d confinament estic creant una obsessió amb el cos que va en augment. Vaig començar fent molt exercici a casa i vomitant dos o tres cops al dia. Mons pares es van adornar d q estava perdent pes molt ràpid, d q quan acabava d dinar anava directe al lavabo i a vegades han trobat restes al vàter. Ara vaig al gimnàs gairebé cada dia i en un dia sencer d normal menjo una poma i una amanida. Medeixo 1,63 i peso 51kg, tothom em diu q estic bé però jo voldria baixar fins a 47kg. No vull explicar-ho a ningú a part d la meva millor amiga pq això suposaria parlar amb experts i se'm fa bola tot el q hauria d fer. Ara només vull continuar així fins aconseguir resultats, pro ns quan podré parar. Fa uns 4 mesos q no em ve la regla i últimament estic molt cansada. Vull perdre pes, pro no estar tan cansada ni sense ganes d fer res. No em sento preparada per anar a un/a especialista pro en certa part vull canviar i deixar d'obsessionar-me per les Kcal, el IMC... Sóc vegetariana des d fa gairebé 9 mesos i això m'ajuda a evitar menjar. No estic segura d si vull canviar la meva manera d fer. Tot això del confinament ha fet q em centri més en mi mateixa, al principi creia q era positiu pro ara em sembla tòxic. Per favor, no em recomaneu el telf aquest d'atenció a la bulímia i anorèxia, ja el tinc apuntat.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que des del confinament vas començar a fer conductes poc saludables amb el menjar, que estàs creant una obsessió amb el cos que no pots parar. Comentes que vomites molt sovint, menges molt poc, fas molt d’exercici i que has perdut la regla. Però, que no vols explicar-ho perquè se’t fa una muntanya busca ajuda de professionals i seguir totes les pautes que et donin.
Quan més t’aprimes més dèbil et sents i més remoguda notes la panxa. És important, que quan ens volem aprimar ens posem en mans d’especialistes (nutricionistes, metges, dietistes,...). ja que ells ens ensenyen a conèixer el nostre cos i a aprimar-nos de forma saludable. Perquè cada cos és únic i funciona diferent. Sinó el que ens pot passar és que al nostre cos li comencin a faltar nutrients, proteïnes, carbohidrats, greixos, sucres,... i es posi malalt. El nostre cos necessita totes aquestes coses per funcionar, i quan no té aquestes necessitats cobertes ens avisa. Per aquest motiu, et mareges i tens la panxa remoguda. Quan deixem de menjar el nostre estómac es fa petit i ens pot fer pensar que no tenim gana, però amb aquestes reaccions el teu cos t’està dient que està al límit i necessita menjar. L’important és que mantinguis uns bons hàbits alimentaris i que estiguis sana.
També, comentes que fa uns mesos que no et baixa la regla. A vegades, la regla no és regular. Pot ser que un més no ens baixi o que ens baixi més d’hora o més tard. Però, si no ens baixa la regla durant uns mesos, és important que anem al ginecòleg o al metge de capçalera per veure què passa ja que ens hi juguem la salut. Quan perdem pes, el nostre cos deixa de produir les hormones necessàries per fer l’ovulació i deixem de tenir la regla. La regla és molt important, no només per si volem ser mares o no, sinó perquè regula el sistema hormonal del nostre cos. Sense regla sens començaran a debilitar els ossos, ens podrem quedar estèrils i afectarà al nostre benestar emocional, entra d’altres.
Entenc que se’t faci molt feixuc i que ara mateix no estiguis preparada per parlar amb professionals. Però, per poder-ho superar es necessita que siguis conscient del problema i vulguis superar-ho, que rebis un tractament especialitzat i que hi hagi algú de confiança del teu entorn que et pugui acompanyar en tot el procés. Ja sé que m’has dit que no vols que et recomanem el telèfon de l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia, però jo te’l deixo per si t’ho repenses. Només vull que sàpigues que no estàs sola i que no estàs obligada a res. Però, potser et pot anar bé trucar per informar-te i per poder parlar amb més calma de tot el que em comentes. Potser des d’allà poden resoldre els teus dubtes. El telèfon és 93 454 91 09.
Una abraçada!
La Laura Centellas