M'afecta molt
Hola!
Sóc una noia que va néixer amb un problema congènit que s'anomena braquimetatarsia, que afecta al 4t dit dels dos peus, fent que s'elevi més que els altres, i es veu molt diferent d'un peu "normal". El problema es que quan tenia 10-11 anys se'm va començar a notar més, ja que el quart dit em va deixar de créixer i es veu molt més petit de l'ho normal, cosa que no hauria de passar, i des de que ho tinc, evito portar sandàlies, o qualsevol tipus de calçat obert ja que em fa molta vergonya que em miri la gent. Ja he tingut la mala experiència de portar xancletes un cop i que em miressin els peus tota l'estona, i això em fa sentir insegura i incòmode amb mi mateixa. A part de que és vergonyós, em sol fer mal i no em puc ficar qualsevol sabata que vull. He anat al metge, però m'han dit que la única solució és operar-me, i em fa molta por. També evito anar a la piscina i a la platja, i els meus amics no ho entenen. Ara que és estiu, sento molta ansietat, per culpa dels meus peus.
Nosé com perdre la por a la meva inseguretat...ç
Gràcies per la vostra ajuda.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que degut a un problema congènit tens un dit del peu que se’t veu molt diferent als altres. I, això t’ha suposat un complexa que poc a poc t’ha anat limitant al teu dia a dia.
Entenc que t’incomodi, però pensa que tots tenim COMPLEXOS (aspectes que no ens acaben d’agradar o que ens fan sentir incòmodes), tinguem el cos que tinguem. El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!!! Pensa que com més ho amaguis, més t’ho mirarà la gent. De totes maneres em comentes que et fa mal i et limita amb els calçats, i que la millor opció és operar-te però et fa por. El meu consell és que vagis al metge i t’informis bé de què va la operació, de quins riscos tens i de que confiïs amb els metges i els expressis totes les teves pors per poder prendre una decisió amb tot ala informació necessària. Així, podràs valorar què és el que més et convé. I, si tot i així la por perdura i és molt intensa. Et recomano que et posis en mans de professionals (psicòlegs), que et puguin donar pautes i eines per gestionar aquestes pors inclòs per ajudar-te a prendre la decisió i acompanyar-te i donar-te suport durant el procés.
Abans de prendre qualsevol decisió, et recomano que et paris a pensar: PER A QUI HO FAS? PERQUÈ HO FAS? I, si de veritat et surt a conta deixar de fer coses per aquest motiu.
Espero haver-te ajudat. Fins la pròxima!!
La Laura Centellas