Dentista
Hola! Una pregunta en el confinament m'ha donat ansietat y he començat a fumar, i si ma mare s'entera estic morta, la cuestió es que tinc que anar al dentista y em fa por que la meva mare s'enenteri, si vaig ho notara? Gracies!
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Ens comentes que has començat a fumar arrel del confinament perquè senties que tenies ansietat. I, ara et fa cosa que la teva mare ho descobreixi si vas al dentista.
Jo no sóc experta en el tema, però sí que és veritat que el tabac deixa rastre, i més a la boca. Es pot notar per l’alè i es pot notar perquè a la llarga deixa taques a l’esmalt dental. De totes maneres si ets major d’edat pots comentar-li que no vols que ho sàpiga ningú. Per llei, ha de guardar el secret professional. Sinó t’hauràs de plantejar si li vols explicar per avançat, o gestionar-ho quan li digui. Encara que potser no li diu res. De totes maneres, com a psicòloga, el que si que et puc dir és que encara que sembli que fumar ajuda, és tot el contrari. Quan estem nerviosos, fumar només ho empitjora. Dóna sensació de calma a les persones que estan enganxades, ja que al fumar cobreix la necessitat de nicotina que la persona té. Però, el tabac és un estimulant que afecta directament al nostre sistema nerviós. Això, vol dir que fa que tot el nostre cos s’activi i que s’accentuïn les sensacions desagradables que pot comportar l’ansietat.
Et recomano que busquis altres maneres de gestionar l’ansietat. Intenta buscar activitats que t’ajudin a ficar l’atenció en coses externes i així no estiguis pendent de les sensacions corporals de l’ansietat (tremolor, boca seca, acceleració del ritme cardíac,...). Baixa el ritme, intenta determinar quines coses són més urgents. Intenta plantejar-te metes més realistes. Parla amb algú, expressar com ens sentim fa que les emocions baixin la intensitat, etc. De totes maneres, si l’ansietat va en augment o s’allarga en els mesos, el meu consell és que et posis en mans de psicòlegs professionals.
Espero que et serveixi, fins la pròxima!!
La Laura Centellas