Ginecoleg
Els meus pares man dit que estaria molt bé fer una visita al ginecologo per fer una revisió però hem fa molta vergonya que un desconegut hem miri i ns q he de fer si i vaig q hem preguntara i si me de de pilar pq ho veig be en fin estic perduda
Mariona Busto

Hola,
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la regla, es recomana fer la primera visita al ginecòleg per valorar la normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. El/La ginecòleg/a et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia).
A les noies que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració sí que se'ls recomana una visita anual. En aquest cas també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no es nota res! També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com regles molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la regla no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor desagradable, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya. Però quan es tracta de SALUT és el que ha de prevaler! Així que fora vergonyes!
Per anar-hi no cal que et depilis si tu no ho vols, no és necessari fer-ho. És completament normal tenir pèls a la vulva.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per escriure'ns!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto