Masturbació
Hola! He parlat amb amigues i es masturben però jo no sento la necessitat de fer-ho per molt que m’ho recomanin. No ho he provat però perquè no em crida l’atenció ni em posa, només que m’ho faci la parella quan estic amb algún noi. És normal no tenir aquest desig?
Gràcies
Mariona Busto

Hola,
La masturbació no és una pràctica obligatòria, cada persona decideix si vol o no fer-ho.  Per tant, si no en tens ganes, no t'has de forçar a fer-ho si no ho vols.
Pensa que no es parla massa sobre masturbació femenina i això fa que sigui un tema tabú, poc conegut i moltes vegades s'ha estès la idea que les noies no es masturben...
La curiositat per descobrir la nostra sexualitat a través de la masturbació ens ofereix l'oportunitat de conèixer el nostre cos, què ens agrada, quina estimulació preferim... ens dóna informació sobre com funciona la nostra resposta sexual, ens permet a l'hora de tenir relacions sexuals compartides, poder guiar a l'altra persona i indicar què ens agrada i com i ens ofereix un moment de plaer i de connexió amb nosaltres mateixes.
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto