timidessa
Hola, tinc un problema molt greu, de aqui poc quedaré amb el meu millor amic i el meu problema es que tinc moltissima vergonya crec que soc la persona mes timida del mon i el que volia dir es que la nostra amistat es a distancia i per un cop a l'any que ens veiem no ho vull passar malament. Quedem amb les nostres families pero he pensat despres de parlar els dos sols i anar a fer una volta ja ho vaig intentar el any passat pero no va passar i no vaig parlar en tot el dia per culpa de la vergonya i ara estic molt arrepentida. El problema es que no se com puc perdre la vergonya que soc la persona mes timida del mon i sempre que el veig intento fer el pas i no puc que he de fer es urgent despres no em vull arrepentir ajudar. Merci
Laia Sala

Hola!
Doncs  intentem planificar-ho per ajudar-te ;)
1. la vergonya no marxarà sola en un moment. Segurament quan el vegis tindràs vergonya i és important que ho assumeixis.
2. Parla-ho prèviament amb ell i diga-li que tindràs molta vergonya. Demana-li que sigui ell el que proposi de quedar-vos a soles (Així serà més fàcil per tu)
3. Deixa alguna conversa o alguna anècdota a mig explicar, dient que li explicaràs cara a cara. D'aquesta manera ja tindràs un tema de conversa preparat.
La vergonya és una emoció que es fa petita a mesura que et vas exposant a allò que et fa vergonya. Ho has de fer amb vergonya per poder-te sentir amb més confiança i anar agafant seguretat.
Esperem haver-te ajudat una mica!
Una abraçada!