Em mossego SEMPRE les ungles i les pells
Hola!
Ja fa uns quants anys que em mossego les ungles i les pells del voltant.
No me les menjo, les tinc una estona a la boca i després les trec (les ungles, les pells només me les arrenco).
Sé que les causes poden ser pels nervis i per moltes altres coses però el cas és que cada dia ho faig. He intentat no fer-ho però m'és molt difícil.
Sé que una solució seria fer-me les famoses ungles de gel, però no m'agrada portar les ungles pintades i per esport que faig no m'és gaire pràctic.
Una vegada la meva mare em va pintar les ungles de color transparent; i jo me les vaig mossegar igualment (un desastre, ja ho sé).
Sé que és tot psicològic i m'agradaria que em diguessiu algun consell/tècnica per deixar de fer-ho.
Gràcies!!
Laia Reventós

Bona dia bonica! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa!
El vici de mossegar-se les ungles sol estar associat a estats de nerviosisme i ansietat, però podria ser també per avorriment, irritació o la gana per exemple. Jo et recomano demanar hora  i acudir a un professional (un psicòleg) que et pugui ajudar a identificar l'origen d'aquest hàbit i a partir d'aqui tractar-lo. Identificar les possibles situacions que et porten a mossegar-te les ungles i intentar arribar a l'arrel del problema seria la forma adequada de procedir en aquest cas.
Pensa que el mossegar-se les ungles pot arribar a tenir conseqüències perjudicials per la salut (problemes dentals, problemes a les genives, infeccions al voltant de les ungles, etc) i quan més aviat ho puguis deixar de fer millor.
Pel que m'expliques ja vas provar una vegada l'esmalt transparent i les ungles de gel no són una opció. Així que com a consell /tècnica efectiva et recomano acudir a un especialista i tractar el problema des de l'origen.
Espero haver-te ajudat! una abraçada i fins aviat!
Neus Colell