El meu nas
Hola! Porto unes setmanes que no paro de fixar-me en el meu nas que és molt gran i té una forma cap a enfora. Cada dia em faig fotos de perfil per veure com és. No paro. Em comparo amb famosos que el tenen molt maco. M'intento convencer de que cadascú és com és. Però segueixo pensant-hi. A més a més, no és que tingui el nas gran sino que també tinc molt poca mandibula (molt poc os) i si em mires de perfil, el nas sobresurt molt de la meva cara ja que tinc poca mandibula. També ara m'estic informant de una operació per modificar la mandibula i el nas (rinoplastia). Però només tinc 14 anys i el nas canvia de forma així que sé que no és possible operar-me d'això ara.
He buscat quan para de crexier el nas i he llegit això "la nariz crece hacia abajo: Al cumplir diez años, la nariz de un ser humano ya ha adquirido la que será su forma definitiva. Sin embargo, continuará creciendo entre cinco y siete años más en el caso de las mujeres"
Escric tot això perquè em pugueu ajudar a parar de pensar-hi i de comparar-me amb els altres de moment. Perquè quan sigui més gran ja veuré com ha quedat la meva cara (pq creix) i avaluaré si operar-me o no.
Gràcies per tota la feina que feu!
PD: no sé si he fet la consulta al lloc correcte o l'hauria d'haver fet a psicologia.
Laia Reventós

Bon dia bonica!
Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupa.
M’has donat un seguit de raons per les quals no et sents a gust amb el teu nas i em comentes que t'has informat d'operacions que existeixen per la mandíbula i el nas.
Primer de tot pensa que estàs passant un moment de la teva vida de molts CANVIS. I, els canvis mai ens han sigut fàcils. T’està canviant el cos i també la cara, i això afecta a la imatge i també por afectar la teva autoestima. T’estàs plantejant moltes coses noves sobre la teva identitat i tens les emocions a flor de pell. I, les emocions, a vegades poden jugar-nos males passades. Els dies que estem més cansats, tristos, avorrits o desanimats afecten a la nostra autoestima. Quan ens mirem al mirall els nostres complexos s’accentuen i ens costa més intentar mirar-nos d’una forma positiva.  El més important és que t’acceptis i et valoris tal i com ets!
M’he fixat que dius que et compares amb famosos que tenen el "nas maco" segons el teu punt de vista.  Pensa que el "cos perfecte" i la "cara perfecta" no existeix perquè la bellesa és relativa. Se que és inevitable que et comparis amb altra gent i gent famosa, tots ho fem, ens comparem constantment. Però, moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè ens veiem diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Hem d’aprendre a fer comparacions saludables que ens facin sentir bé i que ens facin millorar. Com ho fem? La millor manera és comparar-se amb un mateix. Fixar-te amb TU fa unes setmanes o un any i pensar què has millorat i que t’agradaria seguir millorant.
No oblidis que la cara és el nostre tret més característic i que ens dona identitat, estic segura que tens una nas i una cara preciosos i simplement has d'aprendre a mirar-te amb bons ulls!
Espero haver-te ajudat! una abraçada!
Neus Colell