Orientació sexual
Hola!
Aquest confinament he començat a plantejar-me que no era hetero. I és que és així, no sóc hetero. Però aleshores no sé si sóc bisexual o homosexual, per això faig aquesta consulta, per sortir de dubtes.
Primer de tot, he fet varis testos online de quina orientació sexual sóc i m'ha sortit que homosexual a la majoria que he fet. Però no me'n fio massa de un test online.
Aleshores ara diré una sèrie de "simptomes" per haviam si em podeu confirmar la meva orientació (bisexual o homosexual, pq hetero ja sé que no):
NO m'imagino tenint relacions sexuals amb un noi
NO m'imagino tenint una relació de nòvios amb un noi, només sentimentalment com amics
M'IMAGINO tenint relacions sexuals amb una noia
Sempre que algú em parla sobre parelles EM VE al cap a una noia com a parella
Em posen les noies (tetes), els penis no
Vesteixo d'una manera NO molt femenina, comparat amb altres nenes del cole que van ensenyant pit i marcant tot. Jo vesteixo amb roba més ample (xandals).
En el cas de que fos bisexual, m'agraden molt més les noies que els nois (com a parella i sexualment).
Ara que he dit una mica el que em posa sexualment i el que m'imagino amb una relació (lo que he mencionat a dalt com a simptomes pq no sabia com dir-li) em podrieu dir quina orientació sexual apunta tot això.
Ja sé que qui ha de saber la meva orientació sexual i ha d'estar segura sóc jo. Però tinc aquest dubte i he pensat que vosaltres em podrieu ajudar.
Per últim donc la meva opinió sobre quina orientació sexual crec que sóc jo. Jo crec que sóc homosexual.
Gràcies per tot el que feu!
Laura Centellas

Hola,
L'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem, és a dir, amb qui establim relacions d'intimitat, compromís i passió. No es defineix únicament en funció de qui ens atrau sexualment.
Com bé expliques a la teva consulta, sembla que tens una preferència clara envers les noies, és el que t'atrau, el que t'imagines i el que et posa.
Nosaltres (i tampoc un test d'internet) no et podem dir "què ets", quina és la teva orientació sexual, això serà quelcom que tu mateixa aniràs descobrint a través de les situacions i circumstàncies que vagis vivint. Amb el temps sabràs de qui t'enamores o amb qui vols establir relacions sexo-afectives. El que és important és que puguis estimar a qui tu vulguis, de forma lliure i sense pressions de cap mena. Que visquis la teva sexualitat i la teva orientació sexual amb llibertat!
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas