em vol deixa?
Hola, porto uns 3 anys amb la meva novia i últimament està molt deprimida per temes personals (feina, diners, mala relació amb família, etc) diu que està en una crisi personal, a mes es mes gran que jo i es impossible animar-la, la intento ajudar pero em costa bastant perquè tampoc se quins consells donar-li ni res pero intento. Un dia fa poc em va proposar de donar-nos un temps sense parlar perque creu que passo d'ella, se sent sola (penso que s'estava autoaillant en aquell moment, i per tant enfonsant) i també pq creu que ella m'està fent mal a mi perque casi sempre m'explica nomes coses males que li passen, m'abruma i inclus a vegades m'agafa ansietat perque te atacs d'ira (no contra mi).
Quan em va dir lo de donar-nos temps vam parlar i va anar be, vam explicar-nos com ens sentiem un i l'altre i va anar be, però ara estic intranquil perquè tinc por de perquè verdaderament no sé si aixo ho va dir pq em vol deixar, perquè vol sortir amb altres persones, que ja no sent res per mi, s'ha aburrit de mi... No ho se pero últimament m'emparanoio molt de que esta perdent desig cap a mi i si i sumo la crisi d'edat que té, penso que ara nomes vol estar i liarse amb altres persones.
M'agradaria saber que opineu de la situació, també qe puc fer per que ella m'expliqui perquè volia donar-se un temps, també vull evitar que la autoestima baixi en picat pq penso que s'esta perdent tot, i també que puc fer per salvar la relació?
Gràcies
Laia Sala

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Crec que la clau està en preguntar-li a ella què necessita. Ella ja t'ha comentat que està en crisi i s'està plantejant molts aspectes de la seva vida. Sabem que no és fàcil estar al costat d'una persona que està en crisi, per això s'ha se sentir acompanyada per les persones que l'estimen.
L'única manera és estar al seu costat, escoltar-la, fer-li propostes d'activitats i donant molta confiança en la relació i en ella. Que noti que tu confies que la vostra relació té futur i que vols estar amb ella (estigui bé o estigui malament). Tot i així, si et torna a demanar un temps, escolta-la i busqueu una formula que us vagi bé a tots dos.
Per altra banda, a la teva consulta també hi ha molt patiment.... i en aquest punt és on tu hauràs de prendre una decisió: et fa sentir bé la relació? Confies que hi ha futur? Et fa il·lusió seguir amb la vostra relació?
Si tu sents que aquesta relació t'està perjudicant i fent mal... potser hauràs de prendre alguna decisió per protegir-te (encara que faci mal).
Una abraçada!