Sortir del armari
Bona tarda!
Sóc lesbiana i encara no he sortit del armari amb ningú pq ho he descobert fa uns mesos.
I m'agradaria q em responguéssiu a unes preguntes sobre com sortir de l'armari a els meus pares.
1-Els hi dic només als meus pares o també a les meves germanes (10 i 14 anys)
2-Quan els hi dic? Mentre estem sopant, dinant (un àpat) o mentre miren la TV o anem en cotxe?
3- Com els hi dic, "sóc lesbiana o sóc homosexual" què és millor?
4-Quan he acabat de dir q sóc homosexual/lesbiana, afeigeixo algo més, acabem la conversació allà, què dic?
Ja sé que potser no surto del armari diguen-lis jo o ves a saber com acaba la cosa al final. Això mai se sap, tu t'ho imagines d'una manera i dps és d'una altra. Tot i així m'agradaria q em responguéssiu a aquestes preguntes.
També he de dir que els meus pares respecten a les persones LGTBI i les meves germanes també, amb això no hi ha problema.
Esperant una resposta, merci per tot el q feu!
Laura Centellas

Hola,
Doncs és important que ho diguis quan tu realment et sentis preparada per fer-ho.
Dir-ho primer als teus pares o després a les teves germanes, o a tots de cop, és decisió teva. Tu coneixes la teva família, les dinàmiques i reaccions que poden tenir davant d'aquesta informació. Per tant, pensa tu com et sentiràs més còmode i quina creus que és la millor opció.
Potser és millor que busquis un moment de calma per parlar d'aquest tema, no? Llançar-ho a l'aire mentre estan mirant la TV potser fa que el missatge no arribi com t'agradaria. Aprofitar un àpat pot ser una bona opció, però potser el més important és que el moment que triïs per dir-ho, sigui un moment on no hi hagi presses, on pugueu estar tranquil·lament parlant, etc.
Un cop ho comuniquis, pots deixar que ells et preguntin si tenen algun dubte, si volen comentar alguna cosa, etc. Segurament els agradarà que tinguis confiança en ells per explicar-los quelcom important per a tu, que et vegin feliç i lliure d'estimar a qui tu vulguis estimar.
Recorda també que hi ha associacions per a famílies que els poden ser d'utilitat si tenen dubtes, volen més informació, etc.:
;
Una abraçada ben forta i moltes gràcies per la confiança!
Mariona Busto
Psicologia - Sexualitat - Parella
@marionabusto
La Laura Centellas