Amigues que s'autolesionen
Hola, unes amigues m'han explicat que s'autolesionen fent-se talls i coses així i no se com ajudar-les, hi ha algun lloc on puguin trucar perquè les ajudin? Tipus com l'associació contra l'anorèxia i la bulímia però per casos com els seus. Gràcies.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que algunes amigues teves han comentat que s’autolesionen, i ens comentes com pots ajudar-les.
Normalment, les persones que s’autolesionen solen estar passant per un moment difícil. Hi ha alguna cosa que els provoca malestar a nivell emocional i com no tenen suficients eines per gestionar-ho, aquesta acaba sent la manera que troben per sentir-se millor. És important que si pots parlar amb les teves amigues intentis veure què és el que les preocupa. Et recomano que evitis renyar-les o dir-los que està malament. La idea és que puguis entendre perquè ho fan, com les fa sentir això. I, si veus que estan receptives, poder ajudar-les a pensar si de veritat el et d’autolesionar-se les ajuda o no. Pots preguntar-lis com es senten quan ho fan, i desprès de fer-ho. No conec amb detall el cas de les teves amigues, però és important saber si van algun psicòleg o no. Si no hi van els hi podries dir que potser estaria bé parlar amb un expert que les pugui ajudar. I, si hi van, intentar reforçar la idea que abans d’autolesionar-se demanin hora amb el seu professional de referència.
Em comentes si coneixem alguna associació amb la que puguin parlar. Ara mateix, no conec cap centre on es dediquin exclusivament a això. Normalment, les autolesions son un símptoma d’una altre dificultat. S’hauria de veure què necessiten en cada cas. El que et puc recomanar és que ens truquis a nosaltres, ja siguis tu o elles, i que en puguem parlar amb més calma.  Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides per videotrucada. Són trucades on poder explicar tot allò que us preocupa i us fa patir, un espai reservat per poder desfogar-vos i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem us orientarem. El telèfon és 93 454 91 09. I, si vols parlar amb mi, estic treballant en horari de matins de 9:00 a 13:00h. Truqueu i pregunteu per la Judit.
Una forta abraçada!!
La Laura Centellas