relació sana?
Hola, m’agradaria saber si la meva relació amb la meva parella és bona o no; portem 3 anys i a vegades em sento molt be amb ella i de vegades molt regular. La meva novia en part em fa sentir bé pq gràcies a ella m’agrada més sortir ja q soc molt introvertida, soc més oberta, quan estem bé em sento molt bé, m’agrada molt físicament, és carinyosa, m’anima acadèmicament, em fa sentir millor amb el meu cos, no es gelosa... però per altra part m’absorbeix la energia pq es queixa molt per tot, em costa confiar amb ella (en veritat en casi tothom, i s’ha adonat d’això i no li sent bé) no para de tenir problemes amb la seva vida, es molt negativa i s’estressa amb facilitat, el sexe qe tenim alguns cops no ens satisfà i tenim conflictes causats per tonteries que cansen molt, em perdona al cap de minuts i un altre dia torna a actuar igual.
Quan tenim conflictes, bastant freqüents quan ens veiem en persona, doncs normalment els comença ella però es “causat” per mi (tipo algo ho faig malbé, m’oblido d’algo, m’equivoco, etc. però sense mala intenció) o de vegades per persones externes però jo al ser una persona molt sensible m’afecta. Ella en aquestes situacions es porta de forma molt immadura i negativa, sent difícil parlar amb ella (contesta malament a vegades, sense insultar) i i al cap d’un rato quan està més tranquil·la ho parlem de forma assertiva (de forma que cada una expongui com es sent, argumentant) i després tot continua com si res. No sé si és manipuladora, ni tòxica, però s’ha de dir q mai ens hem insultat, ni pegat.
Ella m’ha proposat de deixar-nos un temps o tallar (no vol en veritat) pel fet de que no em veu bé quan tenim aquests conflictes, a vegades tinc atacs d’ansietat en general (ella també però a causa d’altres temes i ens apoiem) i en moltes baralles tinc atacs a la mínima (potser si no sofrís d’ansietat no m’afectarien tant els conflictes). Em sento com un vidre i també em sento impotent de no entendre aquesta actitud cap a mi i no saber si cambiarà, i a vegades em matxaco amb mi perquè han sigut causats per mi. Els mesos abans del virus vam deixar de tenir bastants conflictes d’aquests la veritat, però des de fa mesos, està molt susceptible per molts problemes seus i em fa cosa que segueixi així sempre.
Amics i el meu pare em diuen que no em fa bé estar amb ella (ella tampoc es porta molt bé amb ells), que l’hauria de deixar perquè pensen que es tòxica (s'ha de dir que els hi remarco els mals moments) i això em causa molt mes lio pq és normal tenir conflictes, els gestionem bé però son habituals i son per tontades i per la personalitat q tinc és problemàtic. Sé que si ho deixem potser ja no estaria rallada per com és i que fer però m’autoaillaria i estaria molt malament perque la segueixo estimant, només em plantejaria deixar-ho quan em vegi incapaç de seguir.
Hi ha alguna forma de saber si hauria de seguir amb ella? Com veieu la relació? Algún consell? No paro de pensar amb això, ella em fa sentir de les dues formes i em preocupa molt que la gent i inclús ella mateixa em diguin que no em fa bé però no sé si hi ha per tant com per tallar.
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
Primer de tot, no existeixen persones tòxiques. Potser podríem parlar de relacions tòxiques o, encara millor, de dinàmiques tòxiques.
Pel que expliques sembla que totes dues porteu una motxilla de "dificultats" prou important que fa que la vostra relació sigui un punt de suport però també de conflicte. A més, la situació de pandèmia, tampoc ha ajudat a estabilitzar l'estat d'ànim.
Nosaltres no podem prendre una decisió per tu. Has de ser tu qui valori si la relació et fa il·lusió, si tens ganes de continuar amb ella, si teniu projectes en comú o si per contra, sents que la relació ja està "acabada", que està "morta".
Potser us podeu plantejar rebre assessorament professional (per la parella i també individual) per poder resoldre aquests conflictes.
Una abraçada!
La Laura Centellas