fumar últimament em senti malament
Porto fumant des dels 17 i no m'he plantejat en cap moment deixar de fer-ho. De fet estic amb ansietat des de principis d'aquest any i el tabac em alleujava molt. I dic alleujava perquè últimament em senti molt malament. Tinc nàusees cada vegada que fumo, tinc mal de cap i em sento molt malament tant psicològicament com físicament. Anem, que em augmenta l'ansietat. I com he dit abans no tinc intenció de deixar de fumar, perquè ni vull ni em sento capaç actualment. Però tambíen em preocupa la meva salut i em preocupa que no em sent malament per l'ansietat, sinó per un altre motiu més xungo.
Laura Centellas

Bon dia guapaa! Primer de tot moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et preocupaa! Ens expliques que últimament estàs tenint ansietat, i que com a conseqüència estàs fumant molt. Però, que el problema no és fumar, ja que no vols deixar-ho. Sinó, que et preocupa que estiguis tenint algun problema de salut més greu.
Si el que et preocupa la teva salut, el millor consell que et puc donar és que demanis hora al teu metge de capçalera, ja que és la persona experta que pot valorar i descartar que no hi hagi qualsevol altre problema de salut. I, en cas que el problema sigui l’ansietat, et derivarà a un psicòleg que et pugui ajudar a tenir més eines per fer-li front. Es normal, que davant dels canvis constants puguem experimentar ansietat, per això, et dono algunes pautes que pots posar en pràctica des de casa i que et poden ajudar a gestionar-la:
- Fes activitats que t’ajudin a distreure’t. Busca aquelles activitats que t’ajuden a centrar l’atenció en el que estas fent en aquell momento, enlloc d’estar pensant en les sensacions desagradables que genera l’ansietat (llegeix, mira la tele, balla, fes esport, cuina…).
- Intenta plantejar-te objectius realistes. A vegades volem fer moltes coses i no passa res sinó ho podem fer tot avui. Intenta ficar-te petites metes I anar pas a pas.
- Busca algú de confiança amb qui puguis parlar i explicar-li què estàs sentint. Expressar les emocions ajuda a reduir l’ansietat.
Fins la pròxima!
La Laura Centellas