Depressió
Hola... el que passa és que ja és la tercera consulta que faig aquí perquè sento que amb els psicòlegs ho poden dir als meus pares... Gràcies per tot! Bé, el que volia dir és que crec que estic tornant a fa un any i mig (quasi dos), quan tenia depressió i m'autolesionava. Tinc pensaments suïcides i ganes d'autolesionar-me sense parar. Tot pels meus pares, que no paren de criticar-me i jutjar-me tot el dia. He hagut d'adaptar la meva vida personal i escolar, amb els amics, la roba i la imatge a ells. Cada cosa que faig els hi he de dir, m'he de vestir com em diuen i si hi ha alguna cosa que no els agrada m'ho fan treure. El que passa és que no puc dir-los que tinc aquests problemes perquè tinc por que s'enfadin amb mi i acabi pitjor. No sé què fer
Laura Centellas

Hola!
Moltes gràcies per la teva confiança en aquest espai. Ens alegrem que et sentis còmode per explicar com et sents. Gràcies.
Tot i així et diré que els/les professionals de la psicologia tenen un codi deontològic que els obliga a preservar la confidencialitat del client, de manera que el que es diu a consulta, queda a consulta (Si no es tracta d'una amenaça o un perill molt gran). En aquests casos, també parlaria amb tu sobre com comunicar-ho. Però majoritàriament, tot el que parleu, queda entre vosaltres.
Sembla que estàs buscant l'aprovació dels teus pares esperant que això et farà sentir millor... però de moment no està funcionant, oi?
Potser hauràs d'intentar enfocar-ho de manera diferent: fas allò que et demanen els teus pares per evitar el conflicte, no per la seva aprovació.
D'aquesta manera tindràs clar què és el que t'agrada, què és el que vols. I tu mateixa decidiràs no fer-ho voluntàriament.
Intenta també parlar amb algú de confiança del teu entorn (professorat, familiar, amistat...), una persona amb qui puguis deixar-te anar i explicar exactament com et sents. Sentir-te acompanyada en moments així és molt important. Pensa en alguna i confia-hi.
Una abraçada!
La Laura Centellas