Tinc por a enamorar-me?
Hola,
Tinc un caos mental molt gran i confio amb la teva ajuda. Per una banda, hi ha un noi que vaig conèixer a principis d’estiu amb el qual ens veiem quasi cada dia als entrenaments. Ens hem fet molt amics i estic quasi segura que ell vol alguna cosa més, però jo no ho tinc gens clar, ja que mai he tingut una relació i crec que tinc un problema, que és que quan veig que puc tenir algo amb algú em distancio de la persona. A més, per molt que amb aquest noi ens avinguem moltíssim, tampoc m’acaba d’atreure sexualment. M’he enamorat tres vegades molt intensament però no he estat corresposa, i segurament estic comparant com m’he sentit aleshores amb com em sento ara. I aquí està la qüestió; perdo l’interès quan la persona amb la qui m’he fixat em demostra que també sent algo per mi i viceversa; m’he acabat enamorant d’aquells qui m’han suposat un repte (els tres als qui no vaig correspondre). Per una altra banda tinc la pressió aquesta de que tinc zero experiència sexual, només he estat de lio amb un noi i d’això ja fa 3 anys, i per aquest motiu la preocupació i el sentiment de “vaig tard comparat amb les meves amigues (i bàsicament amb tothom) i “vull tenir una història d’amor però no trobo a la persona” és molt recurrent. I sé que això no m’hauria de preocupar, que “ja arribarà tot en el seu moment i que no tingui pressa”, (pressa tampoc, perquè prefereixo esperar a enamorar-me de veritat abans que fer mal a ningú i experimentar només per sentir-me millor) però la realitat és que ja tinc 19 anys i no sé com portaré aquest tema si segueixo amb aquest pas...
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per la confiança!
Com dius molt bé, el més important és no tenir pressa i tenir clara la teva prioritat: sentir que t'estàs enamorant.
Ara bé, també et direm que a vegades l'enamorament apareix mica en mica, a mesura que coneixes la persona. Què vol dir això?
Dons que una persona t'atrau (físicament, sexualment o intel·lectualment), tens més ganes de quedar amb ella i coneixer-la, vas veient com et sents i com et tracta i potser, apareix l'enamorament.
Per què t'ho diem? Doncs perquè aquests enamoraments que ens expliques no sabem si són platònics (per tant, mai hi has parlat) o si ha existit alguna comunicació entre vosaltres (i llavors has sentit l'enamorament).
Potser és molt precipitat plantejar-te una relació de parella quan coneixes algú. Potser t'aniria millor si ho planteges des de la curiositat (a veure com és aquesta persona?) i mica en mica ja aniràs veient si el teu cos continua tenint ganes de veure'l o no ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas