és un manipulador?
Bones,
Sento que la meva parella és un manipulador emocional... El que fa a vegades és que no es culpa ell mateix per coses que han passat sinó que fot la culpa als demés, a vegades em fa dubtar de coses que he dit o fet (tinc molt poca memòria en general i em costa recordar), és molt negatiu i canvia d'humor molt, a vegades és insistent, sempre vol tenir la raó amb tothom, casi sempre parlem mes dels seus problemes (que son mes greus) que dels meus q encara que no ho siguin tant doncs en tinc, casi tot ho tria ell (pelis, llocs...) no li cauen gaire bé les meves amistats i família (però no m'allunya d'ells), a vegades tenim baralles lleus, per coses que hem dit o ha passat (sense insults ni res, però últimament molts 'reproches', tipo que si soc una 'rata' per no comprar unes coses o que si em faig la víctima, cosa que no, simplement expresso lo mal que estic a ratos) i quan ha passat un conflicte, al cap d'un rato es molt carinyos i protector, es disculpa però al cap de un temps es torna a repetir. Per altra banda no es possessiu ni gelós, no m'ha maltractat físicament ni amenaçat, no és controlador ni es riu de mi però preferiria que em valorés més. Els moments que ell està bé (ni negatiu ni res) la veritat disfrutem molt junts, lo que he explicat abans no és que passi tota la estona pero quan passa em marca, i no m'agrada tampoc estar pendent de si va be o mal i algun cop q he estat malament per culpa dels conflictes, m'havia proposat de donar-nos un temps perque no em veia bé a mi.
Em sento rara i sense saber que fer...S'ha de dir q soc una persona molt sensible, perfeccionista i amb baixa autoestima ja des de sempre, m'afecta molt tot i aquesta situació no paro de pensar com afrontar-la, ja q amb el tipus de personalitat que tinc és difícil resistir i plantar cara.
Tinc dues preguntes sobre aquest tema:
-Com puc saber si ell m'està manipulant? En que consisteix manipular?
-I que és recomanable fer per a controlar aquest comportament cap a mi? Quina actitud, que hauria de dir per a que no em rebaixi? Li dic directament que em deixi de manipular?
M'agradaria saber-ho perquè de veritat no sé si és un manipulador, he llegit bastant sobre això i hi ha coses que coincideix i altres no, i no el vull encasellar amb una cosa que ni sé que ho té... m'agradaria sortir de dubtes amb algú que sàpiga sobre el tema.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola!
És difícil donar-te una resposta clara sense poder fer una exploració més profunda de la vostra relació i de la forma com us comuniqueu.
Tot i així, sí que podem dir que hi ha indicis en aquesta relació que ens fan sentir que ell té el control de la relació. No tot el control es basa en la gelosia, a vegades també s'utilitzen estratègies de victimisme.
Manipular, a grans trets, és aconseguir que l'altra persona faci coses que no volia fer. Pel que ens expliques, sembla que la vostra relació no està del tot equilibrada i que no t'aporta el benestar i la seguretat que t'hauria d'aportar una relació sana de parella.
El més important per poder detectar aquestes situacions és parlar-ho amb altres persones de confiança, que t'ajudin a enfocar-ho d'una altra manera i que et donin un altre punt de vista (no només el d'ell).
Hauràs d'aprendre a posar límits. A no acceptar les seves argumentacions i a començar a donar respostes del tipus: "doncs jo no ho veig igual, em sap greu que ho sentis així", "no estic d'acord amb la teva visió", "crec que aquí t'estàs equivocant"...
Si sents que no pots dir-li aquestes coses o que no li pots portar la contrària, demana ajuda al teu voltant. Una relació de parella ens ha de permetre ser molt lliures, ser tal qual som, no tenir por de la reacció de l'altra i sentir que és un punt de suport emocional molt imporant. Si no compleix aquestes característiques.... hauràs de valorar noves decisions ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas