Fa un temps
Bona tarda,
Us vaig escriure fa un temps perquè estava començant a tenir una relació molt propera amb un noi 11 anys més gran que jo. Em vau dir que estàvem en etapes diferents de la vida i que no era una relació viable. Però seguim parlant molt i ens veiem cada cop més i jo m'estic enamorant... No sé que fer... Hauria de tallar tota mena de relació amb ell?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Nosaltres no podem dir-te quines decisions has de prendre, però sí ajudar-te a tenir en compte quines conseqüències poden comportar.
És clar que sempre hi haurà exemples de relacions amb una diferència d'edat notable que "funcionin", però s'ha de tenir en compte quin rol té cada persona, si s'està vivint la mateixa etapa o si alguna d'aquestes persones ha renunciat a gran part de la seva vida per poder estar "a l'alçada" de l'altra persona.
Generalment, en una relació on hi ha una gran diferència d'edat, es creen rols de poder, de manera que la persona "adulta" dirigeix la relació i, tot i que es mostra comprensiu, pot acabar pressionant-nos per fer algunes coses que no volem o per les que no n'estem segures. A vegades sota comentaris de l'estil: "em pensava que eres més madura", per exemple.
D'aquesta manera, sense adonar-nos-en, acabem apartant-nos del nostre grup d'edat natural, dels aspectes que ens preocupen pel moment vital que vivim, de les nostres amistats que no ho entenen....
Et faré una pregunta: Sents que pots compartir la vostra relació? o sents que més aviat és una relació "secreta"?
Dona-hi voltes sobre com et sents, com ets quan estàs amb ell, com us relacioneu amb altres persones... i escriu-nos sempre que ho necessitis!
Una abraçada!
La Laura Centellas