Estudis
Holaa! Primer de tot gràcies per la feina que feu :)
Actualment estic cursant 2n de batxillerat social/humanístic i el setembre que ve començaré la universitat; per tant, hauré de tenir clar quina carrera vull fer. El grau que em crida més l’atenció és el de psicologia (concretament m’encantaria dedicar-me a la psicoteràpia). Fa molt que tinc això en ment i realment és una carrera que m’encantaria fer. Ara ve el problema: de totes les assignatures que faig només em pondera història de la filosofia (0,1) (i és una assignatura que no m’agrada gens i que em costa molt perquè no entenc res). Per psicologia pondera física, química, biologia, mates... (i jo no faig ni mates CCSS, faig llatí). Per entrar a la carrera (URV o UdL) segurament no tindria problema perquè no és una nota molt molt alta i amb la mitja de batxillerat i tot segurament entraria. La nota de tall no és que em preocupi massa però el que passa és que m’han dit que a dins la carrera fas estadística i matemàtiques i també biologia, i no tinc ni idea ni cap base d’aquestes assignatures... m’angoixa molt el fet de pensar que segurament se’m faria molt difícil fer psicologia havent fet el batxilerat social/humanístic... i es una carrera que em crida moltíssim l’atenció i la qual m’hi voldria dedicar. Per l’altra banda, com a segona opció tinc pensat fer o dret, o criminologia o dret+criminologia. Si faig dret seria per exercicir d’advocada però la carrera no m’acaba de fer el pes.. és a dir, no em desagradaria ser advocada però dret és una carrera que t’hi pots morir per les assignatures que hi ha i tal.. si fes dret podria anar a Tarragona o Lleida, que em queden a prop les dues. Pel que fa a criminologia, vaig bastant perduda. No sé de que podria treballar en un futur i pel que he llegit diuen que no hi ha gaire sortida laboral aquí... no sé com es la temàtica de la carrera ni tampoc si et pots guanyar bé la vida, etc. (tinc entès que molts criminòlegs estan en presons i tal i no sé, a mi m’agradaria estar en un bufet d’advocats però tampoc sé quina és la funció del criminòleg allà...). Vaig veure que si fas el doble grau de dret+criminologia et pots guanyar més bé la vida i també tens més sortides laborals però la carrera té assignatures de les dues branques i és molt difícil i complexa. A més, no sé quina diferència hi ha en estudiar dret+criminologia a estudiat dret o criminologia (per separat). Si estudio criminologia o dret+criminologia hauria d’anar a Girona (a BCN no perquè és massa car i els meus pares no s’ho podrien permetre segurament) i Girona em queda molt lluny.. aniria molt perduda. En conclusió, encara tinc un any per pensar-m’ho però fa temps que estic així i realment al que em vull dedicar és psicologia (i a més està en dues ciutats que em queden a prop) però em preocupa moltíssim que no entri i, si entro, que em sigui impossible fer les assignatures de biologia, mates, etc. És veritat que al primer any pots triar les assignatures? O a la tipologia on hi posa “bàsica” vol dir que és obligatòria?
En fi, no sé que fer ni per on tirar ni res :(
Laura Centellas

Hola!
Que bé que et plantegis quina carrera vols estudiar!
Pel que fa a psicologia, és cert que hi ha assignatures sobre biologia i estadística, però generalment són assumibles encara que vinguis d'un batxillerat humanístic. Tot i així, sempre pots tenir en compte que la teva base formativa és menor i dedicar-hi més hores!
En escollir una formació és important que sàpigues quin és el motiu que t'empeny: és vocacional (m'agrada´?), és per les sortides professionals (tindré feina?), és pel salari (cobraré molt?)...
Escolta la teva motivació i ves valorant les opcions que tens ;)
Encara tens temps per prendre la decisió i donar-hi voltes.
Una abraçada!
La Laura Centellas