Em negava a acceptar-ho..
Bon dia, necessito desfogar-me. Crec que ahir va ser el dia més difícil de la meva vida. Tinc 18 anys i vaig a la universitat. Però la meva mare porta controlant-me des de fa mols anys, sobretot fa un any i mig enrere, quan vaig començar amb la meva actual parella. I ahir va ser el clímax del seu comportament. Em va bloquejar la targeta perquè no gastés res si volia sortir amb el meu nòvio. I casi em quedo sense dinar perquè vaig anar amb unes amigues. Vaig trucar al banc i em van dir que l'havia bloquejat. La truco i em diu que no, que és uns diners que han de quedar al banc perquè no sé què.... . La meva mare m'ha putejat molt, sobretot perquè volia està en contra de la meva parella. M'està controlant tot i ser fora de casa, em fa xantatge perquè ella paga la universitat... . No puc més, em cansa. He parlat repetidament amb ella, però després em posa les culpes a mi de les seves falses promeses, dient que jo m'ho invento. I ahir em vaig donar una patacada amb la realitat: el meu pare es vol separar. Però no pot, no té una feia que li permeti ser autosuficient. Depèn de la meva mare i ella li fa xantatge emocional perquè no se separi tot i que no pot. Jo...ja ho sabia des de fa molt però em negava a creure-ho. No s'estimen, tenen baralles (poques però fortes)...pateixo massa pel meu pare, perquè ell sí m'entén.
Però tinc un neguit, un neguit molt gran. Tinc molta por, molta por perquè sento que no encaixaré on vull encaixar. A la uni tothom és molt pija i amb diners. Tinc por de no encaixar perquè tinc una família desestructurada, d'encaixar només amb gent marginal o gent amb males influències. Tinc por que aquesta situació familiar em condicioni a mi com a persona i em faci tenir menys autoestima encara i més inseguretats, que no pugui fer amics de gent "d'alt rang". Sé que és lleig dividir a les persones però sempre m'han dit això. No sé si se m'entén, però necessitaria consell.
Laura Centellas

Hola!
Les relacions familiars a vegades no són fàcils i, sovint, amb el temps, apareixen conflictes o problemes que no s'han resolt.
A més, hi ha la idea generalitzada que amb 18 anys (majoria d'edat) ja ets adult i autosuficient, però no és veritat. Actualment vivim en un context social, econòmic i cultural que fa que, generalment, depenguis econòmicament de la teva família durant molt més temps.
Per altra banda, tenir els pares separats no és tenir una família desestructurada. I els ingressos no haurien de ser una font de discriminació a l'hora de relacionar-te amb altres persones. L'important és ser honesta amb la teva situació, sense voler aparentar alguna cosa que no ets.
Referent a la teva consulta, ens venen al cap dues alternatives:
- Buscar alguna feina que et pugui mantenir i així començar a ser més independent econòmicament.
- Acceptar les "normes" de la teva família i assumir que durant un temps la teva mare voldrà tenir coneixement dels teus moviments.
La teva mare no la canviaràs, per tant, el canvi l'hauràs de fer tu. I alguns canvis poden comportar un gran esforç!!
Una abraçada!
La Laura Centellas